August 20, 2013

Doa Untuk Mereka...



kuasa yang haq telah dinafikan,
 kejatuhannya telah lama dirancangkan,
 firaun moden manusia berwajah syaitan,
al sisi kamu bakal dilaknatkan..

yang tak berdosa menjadi mangsa,
 baik yang tua muda dan wanita,
dosa mereka kerana perjuang haq yang sebenarnya,
betapa kamu dayus wahai pendusta..

tangan halus cuma bermuka-muka,
kononnya kejadian bukan salahnya,
cuba mengambarkan dia adalah wira,
 binasalah kamu wahai tangan yang durjana...

duri dalam daging juga telah mendedahkan dirinya,
 siapa dia yang sebenarnya,
 misi apa yang dimahukannya,
bergabunglah sunni kita bersatu bersiap sedia dengan mereka...

anak muda yang masih leka,
 masihkah kamu terus terlena,
dibuai dengan indahnya dunia,
 sedangkan syahid dan jihad telah memanggil kita...

jika kalian tak punya upaya,
 palinglah muka tolaklah mereka,
doa kita senjata yang utama,
doakan saudara kita di Mesir dan seluruh dunia...

bangkitlah dari tidur yang lama,
bersatulah hatilah kita semua,
kenapa perlu sengketa yang sia-sia?,
 perpaduan kita lebih utama...

sudahlah dari mimpi yang lama,
ayuh doakan saudara kita,
 siap sedia dengan bakal berakhirnya dunia,
kerana ini adalah salah satu tanda kiamat bakal tiba...

August 06, 2013

Gambar Dan Bonda...

Assalamualaikum,







 



 *antara gambar kegemaran*



Pagi tu,aku duduk seorang diri sambil main telefon bimbit..sambil godek-godek telefon aku buka aplikasi untuk kamera..ya,memang hobi aku suka mengambil gambar. Mencari sudut yang sesuatu mengambil gambar,aku cuba menangkap gambar kemuncup yang pada aku nampak sangat unik..kuasa Allah dalam menciptakan sesuatu kejadian, betul takde siapa yang perasan yang ni adalah kemuncup yang ada dilaman rumah.Sebenarnya aku juga tak perasan,tapi sebab cuba tangkap gambar embun maka aku pun jumpa kemuncup ni. cantik bukan?berbentuk love..takde siapa peduli kemuncup,tapi bila diambil gambar macam ni,baru kita tahu indahnya alam kebesaran kuasa Allah..:')



                                   *ini sebenarnya kemuncup,sebelum berkembang jadi lurus*


Berbalik pada cerita,hobi aku memang suka tangkap gambar..gambar yang menjadi kesukaan,gambar alam.Tu adalah target aku tiap kali ambil gambar.berbekalkan dengan telefon ambil gambar dimana jer aku suka. Senang dan mudah dibawa.Kagum sebenarnya bila kita ambil gambar dan tengok balik gambar tu,ada kecantikkan yang kita sendiri jarang perasan.Benarlah kata orang,Allah tak jadikan sesiatu sia-sia melainkan untuk kita mengkaji dan menghayati apa yang Allah dah ciptakan untuk kita.Dari situ dapat kita lihat betapa kecilnya kita,kebesaran Allah.Walau teknologi secanngih mana,takkan sekali mampu serupa Allah jadikan.

Dalam masa aku tangkap gambar dan simpan kat komputer tu,aku mula sedar sesuatu.Satu perasaan yang bersalah dalam diri.Aku terkedu sebenarnya selama ni aku tak perasan benda ni..Apa dia? baru aku perasan dalam banyak-banyak gambar hanya sekeping dua jer muka bonda kesayangan aku.Ya Allah,aku benar-benar tak perasan selama ni.Dalam beratus gambar yang aku ambil,dengan gambar awannya, permandangan,kanak-kanak,bunga,dan unggas lain tapi gambar bonda aku hanya sekeping dua?Rasa bersalah teramat sangat,bonda yang melahirkan aku dan membesarkan aku tapi gambar hanya ada sikit jer. Bagi aku,bonda aku adalah segalanya,apa salahnya berikan memori kegembiraan gambar bersama aku dengan bonda.Bonda cuma satu,tiada bandingnya dengan orang lain. sejak aritu,aku ambil gambar bonda dan dijadikan satu kenangan buat aku.Dari raut wajah bonda,kelihatan bonda telah tua dan berusia.Rambut beruban dimakan usia,ya aku semakin dewasa dan bonda semakin tua. Hargai mereka yang kita sayang selagi masih ada.Sayang bonda buat selamanya..:')

Berapa ramai antara kita yang simpan gambar orang tua kita dalam telefon ataupun dalam wallet?soalan jujur untuk kalian untuk sama-sama renungan dan sama perbaiki kekurangan Ni dah nak dekat raya,pada yang jauh pulanglah jumpa ayah dan bonda,gembirakan hati mereka dihari-hari tua..usah abaikan mereka,kerana tanpa mereka siapalah kita hari ini..



p/s:maaf jarang update blog sekarang,terima kasih sudi singgah...

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates