May 20, 2014

Apa Yang Paling Sakit?



tahu apa yang paling sakit?
saat yang paling sakit bila mana saat diri terjatuh,
jurang yang paling dalam,
waktu kau ingin mengenal Tuhan,
tapi tak siapa peduli,
hanya mampu bertahan sendiri,
bangun dan bangkit kembali,
cuba untuk bertahan,
walau diri lemah tanpa sokongan,
cuba untuk bangkit,
hanya Allah tempat berserah,
sungguh terasa pasrah,
saat diri tersangat lemah.

-sungguh,tak semua manusia ada saat kita sukar dan merana.Terpaksa bertatih sendiri,bangun bangkit kembali.


May 16, 2014

Perasan Tak?





"nak tegur ke tak nak tegur ke tak?..."

takpelah cerita jugaklah eh...

setiap kali dekat sekolah ada aktiviti sekolah,tak kiralah hari guru ataupun hari-hari perayaan lain..mesti ada pengelibatan pelajar lelaki dan perempuan kan?ada yang ambil peluang ni sertai bakat nyayian dan tari menari ke apa semua..yelah masa ni lah ramai yang tunjuk bakat yang ada..ye tak?

okeh,diri pun dulu pernah sekolah dan menjadi pelajar..dari zaman sekolah lagi dah perhati jer benda ni..tapi apalah nak kata kan,masa tu kan pelajar..tak berani nak tegur hal ni..

hal apa tu?...

perasan tak,tiap kali masuk jer ada persembahan atas pentas,bermacam gaya baik lelaki dan perempuan kita boleh lihat..pencampuran dan pergaulan jadi tak terbatas..bab pakaian?amboiiihh masa ni lah semua melaram sakan ..dengan baju ketat satu hal,singkat pun satu hal..

macam mana tu?

ya,kita telah dididik dari zaman sekolah lagi hal ni,dari tadika sampai lah ke peringkat tinggi..pergaulan bebas tanpa sedar,pakaian tak terjaga bebas masa tu..

perasan tak?..

-notakaki,benda ni sekadar ajak fikir..fikir secara terbuka,sekadar pandangan peribadi..

May 13, 2014

Buat awak-Wanita



Awak,
saya merayu pada awak yang bernama wanita,
kalau awak yang bernama wanita nak berwangi-wangian,
mohon jangan berlebihan,
tolong awak..

saya merayu,
saya seorang lelaki dan sekeliling awak juga ramai yang bernama lelaki,
saya tahu apa yang lelaki fikirkan,
meskipun lelaki mampu tunduk pada pandangan,
tapi bau-bauan yang awak pakai pada badan,
buat lelaki jadi tak keruan..

saya mohon pada awak semua kalian,
saya hormat akan kalian,
sebab itu saya berpesan pada kalian,
saya tak mahu kalian diapa-apakan,
mohon dijauhkan dari awak kalian,
saya tahu apa lelaki fikirkan,
saya tahu apa yang lelaki dambakan,
jagalah diri awak kalian,
dari berbauan yang berlebihan,
kerana syaitan selalu membisikan,
saya mahu awak fikir-fikirkan...

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates