February 26, 2011

Kerja

Penat betul hari ni,balik kerja agak lewat dari biasa..time last-last minute nak balik ada pulak customer nak beli notebook sebijik*mood happy nak balik terbantut seketika,grrrr!hehe.*..apa lagi kelam kabut la dibuatnya...dalam notebook tu kosong jer pun,kena la aku penuhkan dengan program pelbagai seperti yang diminta,,*ye la customer kan selalu betul,hoho*..Kena la buat betul-betulkan,dorang beli dengan berbayar takkan nak buat sambil lewa jer..hoho..jadi aku pun hari ni balik la lewat,aku tak kisah pun sebab dorang beli pun dah kira rezeki aku,masyukk lah sikit nanti,hehe...

                                                            Tempat kerja aku


Yang aku nak ceritakan disini,tentang kerja..ada orang yang kerja tapi asyik tak puas hati jer tentang apa yang dia dapat..bersyukurlah anda sudah mempunyai kerja,sebab masih banyak mereka disana yang masih belum bekerja..kerja dalam aircond pun asyik komplen jer semua tak kena..syukur dengan rezeki yang ada buat masa ni,esok lusa kita tak tahu kan rezeki kita..jangan lah asyik nak merungut semacam anda sahaja yang betul segala..muhasabah juga diri sekali sekala pasti ada dimana-mana silapnya..


Err,aku bukan nak cerita apa-apa tapi aku berpesan jugak pada diri aku ni,Kerja jangan asyik nak mengomel letih la,asyik kena marah la..ye la kalau kena marah mesti ada sebabnya kan?takkan la tetiba jer kena marah,lagipun takkan la kena marah sikit dah tarik mucung*ala-ala muncung platipus*tegur pun untuk kebaikan jugak,kena la faham situasi alam pekerjaan ni..tambah lagi kalau bekerja yang kena mengadap pelanggan,senyum tu kena ada..jangan depan customer buat muka,tak dapat melawan cakap orang atas,pelanggan pulak yang kena*ish3,agak kasihan disitu*..jadi faham-fahamkan lah..

 Saling mengingat diri sendiri,perbetul diri mana yang kurang..aku pun bukan selalunya betul..kadang-kadang buat silap jugak..sama-sama la kita yer..^^

9 comments:

Criss Silverie said... BALAS

Takpe Lar Bro~ Ada Customer kan Best~

aiEz said... BALAS

skyreig-yup betul2 ada ong lorh..hehe

nisa said... BALAS

hihihihi..... 2x5=10..5x2=10...(^____6) pissss!!!! jgn emo yer kawan...kikikiki

aiEz said... BALAS

err...jawapannya tetap sama awk..hehe..
emo?nope..sy okeyh jer,cerita tentang sekeliling..
^^

amsham said... BALAS

kerja itu ibadah...

aiEz said... BALAS

Amsham-yup,kena ikhlas bila melakukannya,jangan banyak mengomel time kerja..hoho

Anonymous said... BALAS

betul2..aku setuju dgn cite ko ni...sbnrnya bile kite pikir kite susah..sbnrnya ramai lg yg di luar sane lg susah dr kite..jd brsyukurlah...

aiEz said... BALAS

anony-yup,tapi manusia kadang-kadang selalu lupa untuk bersyukur,xpernah cukup dengan apa yg ada..
peingatan utk dri sendiri jugak..^^

Unknown said... BALAS

Itu semua akan menjadi kenangan indah. Kerja Awan pun sibuk. Dah tutup kedai pun boleh pulak disuruh buka semula. Bila fikir balik, tersenyum sendiri pula.

Free Blog Theme and Templates