July 24, 2014

Malu.



kau kata kau pemalu,
tapi bila ajnabi mula bicara kau terlajak juga,

kau kata kau pemalu,
tapi bila bicara aku dengar suara kau yang kuat bergema,

kau kata kau pemalu,
tapi aku lihat kau ketawa tak ingat dunia.

kau kata kau pemalu,
tapi malu kau perkara yang sia sia.

kau kata kau pemalu
tapi kau sebenarnya malu untuk apa?

ohh aku lupa,
definisi malu itu cuma bila tidak berpakaian saja.


July 20, 2014

Hakis.


Hakis.

"kau nampak lekuk kat air tu?kau agak agak berapa lama air tu nak hakis batu tu sampai jadi bentuk macam tu?.."

-"dalam puluh tahun,atau mungkin ratus tahun.."

"yup,memang amik masa..kejadian Tuhan kan,setiap apa yang jadi mesti ada hikmahnya..sama jugak macam kita manusia ni,tiap dosa dosa kita buat selama ni..kita boleh hakis,kita boleh kikis..semua atas diri kita jugak,nak ubah atau tak..jalan tu selalu ada,kita jer pilih yang mana.."

-"yup betullah tu..kikis hakis sisa jahil,yang berkarat dalam hati ni..susah,ambil masa..tapi yang penting ada usaha,istiqamah untuk jadi lebih baik dari sebelum ni..tq bro,selalu ingatkan aku.."

"kau kan kawan aku,sahabat aku.."

July 16, 2014

Puji.


"perempuan tu suka pada pujian,kau puji jer sikit cukup lah..kau tengok apa dia kata,mula mula yela dia nafikan "eh taklahh biasa biasa jer.." tapi kalau dah lama kau puji "tq awak..hikhik.."jadinya..
haa ni kalau kau nak best lagi kau puji ala-ala Islamik sikit.."Subhanallah,cantiknya ciptaan Allah.."walau pun dia tak balas,tapi mesti baca kan?..dalam hati mesti suka sangat..kau tengok lah,lepas tu mesti rajinlah dia pos gambar baru...tak caya kau tengoklah.."

1:15pm

July 15, 2014

Selalu.




Selalu


"kau selalu online instagram,twitter,facebook dengan wechat..tapi kau jarang pos apa-apa..kau tengok apa eh sebenarnya?.."

-"perempuan..."

July 12, 2014

Gugur.



gugurnya daun nun di Arasy sana,

telah tertulis satu nama,

giliran siapa pula akan tiba,

mungkinkah salah satunya nama kita.

-sudahkah kita sedia,
atau hanya masih dalam leka,
moga terjaga dalam lena,
di buai mimpi sementara cuma.

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates