April 14, 2013

Bila Masa Itu Tiba Nanti...











Assalamualaikum,



Jangan tinggalkan aku wahai kamu semua..kamu semua nak pergi mana?..kenapa kamu kurung aku dalam tempat gelap?mana luar dan mana tingkap...aku takut dan aku dapat rasakan ada sesuatu yang berjalan diatas badan aku..aku tak boleh bergerak,tolong aku!!!!


Kenapa aku ditinggalkan sendirian?mana kawan mana teman?kenapa hidung aku disumbat,kenapa badan aku diikat..aku takut dan aku lemas,ruang yang sempit membuatkan aku semakin rimas..lepaskan aku,aku takut untuk sendirian..


Adakah aku sekarang sudah mati?meninggalkan alam yang fana ini?aku takut tinggal sendiri..berilah aku peluang untuk hidup lagi,aku janji akan perbaiki amalan didunia nanti,buat menerangi tempat sempit aku ini..

Berdosanya aku didunia,banyak melakukan perkara sia-sia..bagiku dunia itu adalah syurga,sedangkan ianya sementara cuma..Ya Allah,ampunkan dosa aku,aku tahu sudah terlambat bagi aku..
Jadikan aku sebagai pedoman buat insan yang punya kehidupan,andai mereka tahu balasannya aku disini,pasti mereka perbanyakkan amalan untuk disini...


P/s:-ini hanya rekaan,untuk kita sebagai insan yang bernyawa..mati itu pasti,sama-sama perbaiki amalan tika masih didunia..

7 comments:

Sya_Merpati Putih 88 said... BALAS

nice entry,
ia mengigatkan daku tentang kematian..
mati itu pasti, tidak usia..
jadi haruslah kita sentiasa perbaiki dri dan buat persediaan mengahdapi kematian..

M a W a D D a H said... BALAS

ya allah, ampunkan dosa ku jua...aminn

Cikgu Ma said... BALAS

inna solati wa nusuki wa mahyaya wa mamatii lillahi rabbil 'alamiinn...

Unknown said... BALAS

thumbs up incik lappy!
muhasabah diri..

Unknown said... BALAS

thumbs up incik lappy!
sme2 la kte muhasabah diri..
>_~

Mrs Nurul said... BALAS

lama tak blog ayie...keep up your good writing..

sama sama banyakkan amalan sebelum dijemput KEMBALI...


sobs,..

Teena Tna said... BALAS

Terima kasih atas peringatan

Nice to see your blog, i'm new in blogging, please do visit mine too

insanbiasabiasa@blogspot.com

Free Blog Theme and Templates