June 26, 2014

Gelap Gelita.



malam itu,aku tidur lewat sedikit dari biasa..sibuk buat kerja part time service komputer dari customer bawa balik ke rumah..jadilah,buat duit poket pakai belanja.

penat dan  mengantuk,mana taknya siang kerja mengadap komputer jugak..serabut dengan kerja nak repair yang tak sudah-sudah..kerja baiki komputer sekarang tak macam dulu,teknologi semakin meningkat..masalah pelik-pelik dihadap satu persatu..tak tahan rasanya mata malam ni..

sebelum tidur,surah 3 qul dibaca,doa tidur dan wudhuk jugak tidak lupa..otak masih ligat fikirkan tentang kerja..esok terus hantar komputer customer sebelum masuk kerja,bisik hati sendiri.

tanpa sedar aku terlena..dan tiba-tiba aku didalam satu suasana,yang tempatnya tidaklah aku biasa..gelap lagi gelita..sukar untuk aku meneka aku masih dimana..

aku cuba untuk bergerak,namun tak berdaya..tubuhku dibalut dengan kain putih,mulutku sukar untuk aku berkata-kata..tiba-tiba aku lihat orang di atas ku,melemparkan tanah ke atas badanku...ya,aku dialam kubur..aku merasa amat terseksa semasa dialam kubur..aku melihat mereka menanam aku tapi aku tak punya daya untuk berkata apa..aku jadi sesak nafas,tak semena-mena air mataku mengalir..menangis kerana aku tak boleh berbuat apa-apa..aku menangis ketakutan ditinggal keseorangan..aku menangis kerana aku tidak berteman,dan aku menangis kerana tubuhku terbeban dengan tanah yang penuh ditubuhku..

aku ingin bangkit,tapi aku tak berdaya..dan aku tak mampu berbuat apa-apa..Ya Allah ampunkan segala dosa,hanya itu yang mampu dilafaz tapi tak terdengar sesiapa..aku menangis,dan terus menangis...

tiba-tiba...

aku terjaga dari tidur,dan ya..Aku menangis dalam tidur,pipi aku basah sebab aku menangis dengan apa yang alami dalam tidur tu tadi..sungguh,diri ini berasa sangat berat masa tu..aku menangis sesudah tersedar,sungguh Allah telah menegur aku..

kejadian yang sangat terkesan didalam hati dan sehingga kini.

-pengalaman sendiri,syukur diri ini masih bernyawa..Allah berikan jalan untuk berubah..selagi nafas masih ada,selagi itu masih punya peluang,jadi usah disiakan..kembali pada Tuhan,jangan terlelap dan terbuai dengan dunia sementara cuma.

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates