June 01, 2014

Beban.




"aku rasa baik aku mati jer dari aku hadap semua masalah yang entah apa-apa ni,serabut tahu tak serabut?kau tak rasa apa yang aku rasa..kau cakap senanglah,suruh sabarlah..sampai bila?.."

-"aku tahu,senang untuk aku cakap minta kau sabar semua..sebab yang rasa tu kau bukan aku.kalau aku dibagi ujian macam ni,jujur aku pun rasa macam yang kau rasa..tapi kan,kan Allah uji kita atas apa yang kita mampu..sabarlah,Allah sayang  kau.."

DIAM

"tapi kan,kalau aku mati lagi baik kan?takde aku susahkan sesiapa lagi dah..*nada hambar*"

-"kau nak mati?sebelum mati cuba kau pergi hospital dulu..kau tengok orang-orang kat sana bertapa mereka berjuang untuk terus hidup..betapa mereka cuba nak hargai sebuah kehidupan..tapi kau?lebih baik mati yang kau minta.."

SENYAP

*situasi sayu*


-hargai kehidupan yang ada,bukan dengan lari dari masalah untuk lupakan sesuatu..sungguh Allah takkan bebankan sesuatu melainkan atas kemampuan hambaNya.


2 comments:

IK Tia said... BALAS

dulu aku macam tu, tapi alhamdulillah.. sekarang aku lebih memilih untuk bersangka baik dengan ALLAH :D

IK Tia said... BALAS

dulu aku macam tu, tapi alhamdulillah.. sekarang aku lebih memilih untuk bersangka baik dengan ALLAH :D

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates