June 24, 2013

Jerebu..Sedarkah Kita?



jerebu mula kelihatan,
sebagai satu dari ingatan,
bukankah Allah telah berpesan,
jangan lupa janji yang telah dikhabarkan...

sekarang bukan masa menuduh sana sini,
siapa punca ini terjadi,
muhasabah diri audit kembali,
adakah masih kita tak sedar lagi?...

bumi ini juga sudah tua,
hampir tiba pada masanya,
cukuplah membuat dosa disini sana,
bumi merintih minta kiamat segera...

p/s:pesanan buat diri..

12 comments:

Nurzakiah Hanum said... BALAS

:)

Umie Artoqiemie said... BALAS

buat zine terbaik ni hehe..

aiEz said... BALAS

umie@masih belum mampu lg,hee..:)

Cik Pensil said... BALAS

sampai tak nampak apa dah T_T

Syazwan Che Deraman said... BALAS

Bumi merintih minta kiamat segera.

gerun je dengar.

Mya said... BALAS

betul, banyak iktibar yg perlu diambil daripada kes jerebu ni. alhamdulillah, hujan turun hari ni :))

LiLy @ MaMaQiStInA said... BALAS

Alhamdulillah kat sini dah kurang..petang tadi hujan turun membasahi bumi..Alhamdulillah..~

Mya said... BALAS

aiez, mya dtg lg hehe :p

dear xila said... BALAS

kita yg rosakkan alam haa nilah padahnya...takan nak tuduh kangaroo plak ;p

Empayar Utama said... BALAS

Mujur angin agak kuat dan hujan. Kali ni teruk siap bau hangit lagi

tenku butang said... BALAS

hai.. salam kenal,
follower no.991
done follow sini,
jom follow teman yea yunk..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

Zul Fattah said... BALAS

salam ayie.. slamat berpuasa, smoga ramadhan tahun ini menjadikan seribu makna dlm hdup ayie..

jerebu tmpat aku dah xde dah..huhuh

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates