February 05, 2014

Siapa Wanita Tu?....



Pertama kali nak share cerita seram dalam belog setelah lama menyepi..ada masalah peribadi yg susah nak ceritakan..tu yg lama menyepi dr belog..kat fb dgn ig jer rajin post tu pun sbb bendanya senang type sikit post..huhu...okehlah nak ceritakan misterinya..ceritanya macam ni,ak ada kawan yg boleh nampak benda2 ni..selalunya dia akan nampak lepas pada asar...bila dah masuk maghrib tu jgn cakaplah memang waktu benda2 tu bergerak aktif..katanya tiap kali azan maghrib,benda2 tu semua akan terjerit2,lari bertempiaran masuk dlm toilet,cari tempat kotor utk sembunyi.,ada jugak yg lari menyempit  bawah2 sinki bila tiap kali azan..ada jugak yg masuk celah2 tingkap sebab nak masuk rumah elak dr azan..ak percaya sbb benda ni dalam keluarga dia bukan dia sorang je yg nampak tp famili dia pun sama..tapi apa yg ak nak ceritakan ni bukanlah hal famili dia,haha..tu dah lari topik dr apa ak nak cerita...hehe..sorilah ak cerita selit kelakar sikit,sbb ak tak nak korang rasa bosan bila nak cerita berjela ni..hahaha..

okeh serius,ceritanya macam ni..bukan macam tu ye,haha..ingat lagi cerita conjuring?cerita hantu tu?..haa masa ak dengan kawan ak yg boleh nampak benda tu lepak sama nak tgk wayang..asalnya nak tgk cerita lain,tapi sbb tempat ak nk tgk tu dorang tak amik cerita nak tgk tu,maka kiteorang pun amiklah tgk cerita conjuring tu..masa beli tiket lagi dia dah mengeluh,cakap kat ak buat apa ak tgk cerita hantu sbb ak dah tgk pun hantu hari2..katanya..tapi ak pulak nak tgk jugak sbb kat fb cakap bestlah semua..haha..nak taknak dia ikutlah jugak..

lupa pulak..ak dgn dia selalu lepak sama2..keluar makan tiap sabtu malam..kenapa malam sabtu?sbbnya ahad je ak cuti keja..so kira malam sabtu tulah hari boleh lepak dgn kwn2..hari lain bukan tak boleh cuma,esok nak keja kan..so malaslah ak nak lepak balik lambat..dah lah ak keja balik pukul 7 malam..nak lepak lagi?memang taklah..tu jelah masa ak nak sama famili ak..hargai masa yg ada..ye dak?...tapi kan bukan ni ak nak cerita..kita balik pada cerita ak okeh,hahaha..

masa sebelum wayang mula,biasalah kn iklan2 dan promo wayang2 akan datang..ak dgn kwn ak ni dah duduk dh..dia borak2 dgn ak..tiba2 senyap..haaaa,masa nilah ak tau ada benda yg dia nampak..selalu kalau ada benda tu dia nampak dia akan senyap..buat2 pandang tempat lain..tp macam ak memang dah biasa dan tau sgt dah dia selalu macam tu..macam mana ak tau?sebab tiap kali dia senyap dan nampak benda tu..keliling ak jadi sejuk..bulu roma ak meremang..so memang taulah benda tu ada dekat2 kiteorang..masa dia senyap tu,ak tanyalah dia..benda tu ada sini kan?dia angguk..ak pun cakaplah,takpelah dia pun nak tgk cerita conjuring jugak..hahaha..

sepanjang tgk wayang tu,ak tak rasa seram pun..kelakar adalah..serius cakap,biasa sgt jalan cerita...bg ak tak seram..tak tau mana yg seram..kwn ak ni pulak,tiap kali hantu tu keluar,dia cakap dgn ak..hantu rupa macam ni?tak macam rupa dia nampak..tu semua tipu..dlm wayang,org keliling pelik apesal ak dgn kwn ak boleh gelak tgk cerita hantu..haha..bila orang tgk kami diam kejap..pastu gelak2 bila tgk rupa hantu conjuring tu..huhu..

abes jer cerita tu pukul 12 malam..tgk wayang yg pukul 10 tu..tu yg abis lwt..masa keluar abis cerita tu,nak turun tangga dia cakap2 dengan ak..dekat tangga ada benda tu tgh duduk diam je..ak boleh melawak kata,ala dia lepak layan jiwa la tu..kwn ak ni diam je..so dia diam,ak pun senyaplah..

sebelum balik lepak2 warung dulu..pekena   nasi goreng ayam dgn chicken chop..haha sedap kot..suka makan warung tu sebab ada awek lawa..makan2 selesai sudah..lepak kejap jalan2 pergi tasik..nah,kat tasik malam hujung minggu..ramai umat manusia,awek2 mat motor semua ada..jam dekat 1lebih..tak tido ke dorang?tak tido lagi..taulah esoknya ahad..kemain lagi lepak lewat balik..hehe...

ak dengan kwn ni lepak sana kejap..mata pun tak larat ajaklah balik..masa dlm kereta dkt dgn tasik tu ada kubur..bg ak yg tengok memang takde apa..tp kawan ak nj cakap,kat situ skrg ada pocong,pontianak dgn org yg muka hodoh2 duduk situ..arghh,ak yg tak seram td tetiba bulu roma naik..ak usha jela kubur tu,dlm hati seram jugak..huhu..

sepanjang jalan dlm kereta sembang2 lah..dia nampak benda2 tu semua..tp takleh tgur sgt..dia senyap ak senyap...sedar tak sedar eh dah nak sampai umah ak..haha gila laju dia bawak kereta..masa nak sampai umah ak tu,ak cakaplah dia...umah taman ni dlu ada kes org kena bunuh..dia cakap dia tau,ak pun dlu tau org tu kena bunuh sbb dulu taman tu semak gila..skrg ni je taman tu naik buat rumah..haha sape org asal situ taulah tu tanah apa..

nak sampai umah,dlm kereta kwn ak cakap kat ak.."eh rajin mak ko tunggu ko eh?ko ada call mak ko suruh tunggu ke?..."

ak dah blur..bila masa pulak ak call mak ak?argh sudah...ak tanya kwn ak,mana mak ak?

"tu yg duduk atas bangku pakai baju putih tu..."

masih dalam kereta ak usha dari jauh..mana ada orang atas bangku kat luar rumah ak tu..muka ak dah lain..bulu roma dah naik tetiba...kwn ak tgk ak dah lain dia tukar cerita.."eh ak silaplah...tu bangku mana ada org.."

dalam hati ak dh cakap "suwey betul"..huhu ..

dari dalam kereta,ak call mak ak..kunci rumah ak tak bawak..ak call mak ak minta bukak pintu siap2..mak ak tunggu dengan pintu lapang..ak tgk mak ak bukak pintu,baru ak turun kereta..tak pasal2 ak jadi seram sejuk satu badan...masa nak turun kereta tu nak masuk rumah..kat bangku tu ak rasa macam ada benda..kwn ak cuma tgk dr jauh..bila dah masuk rumah,kawan ak baru gerak kereta balik..ak ttp pintu..mak ak tanya.."kenapa kawan tnggu kat kereta tadi"...
aku pun jawab.."dia nampak ada org duduk kat bangku luar td,ingatkan mak..pakai baju putih..bila cakap takde sape dia cakap silap cakap..."
mak ak dah muka lain,ak pulak dah seram sejuk..sampai sekarang masih tertanya..sape perempuan baju putih yg dok luar tu?...wallahualam...


4 comments:

diana said... BALAS

eiii..menakut kan..

Muhammad Taufiq said... BALAS

Hye, saya suka baca blog awak, baru2 ni saya baru blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

Nur Syazwani said... BALAS

followed, feel free to follow back
:)

http://nurwaniehussin98.blogspot.com/

Nur Auni said... BALAS

kikikiki..aie aie..tu laa..cakap ag mcm tu..dh dia ikut balik..ngusik orng pandai sngt..

tp kalau nini ada kawan mcm tu nini x nk kwn ngn dia..

serammm..

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates