February 27, 2011

Penat

                                                 hutan yang perlu diredah

Seperti yang dikatakan hari ini pergi memancing,wahhh semangat sungguh pada ketika mulanya..hoho..
pergi pun tak ramai cuma berdua jer,sekadar mengingat memori dizaman remaja dahulu..sangat nostalgia bila dikenang kembali*ececeh,hoho* 
                                                              kawasan sungai sudah menjadi cetek

Setelah masuk jauh nun kedalam hutan,dengan keadaan nyamuk yang sangat banyak  dan diri yang dah lama tak masuk hutan ni sebenarnya..*siap sedia ubat nyamuk,hoho* kiteorang perlu melalui terowong yang agak panjang untuk sampai ke tempat memancing tersebut..masa dekat terowong lagi dah rasa tak best sebenarnya,kenapa?ya,kerana dari situ dah dapat tengok air yang dulunya dalam dah jadi cetek..nak taknak kiteorang meneruskan juga perjalanan melalui terowong tersebut..


                                                 terowong hantu,hehe

Semasa melalui  terowong  sempat jugak la kiteorang  bergambar-gambar di dalam terowong*bajet nak letak dalam fesbuk la konon,hihi*maka sampailah kiteorang ketempat dituju..sampai disana harapan punah sudah,air yang banyak sebelum ni dah jadi cetek giler.Sangat mengecewakan,dah tu ada pulak kebun kelapa sawit?entah bila masanya pulak ditanamnya..*mood memancing semakin hilang*kolam yang ada disitu pun dah jadi keruh semacam..


                                                          ambil gambar dekat highway

Nak buat macam mana,kiteorang pun dah sampai cacing pun dah dicari..maka kiteorang tetaplah jugak memancing disitu.,lama la jugak menunggu ikannya tapi seekor pun takda..Terasa kebosanan yang agak melampau maka kiteorang pun berjalan naik keatas terowong..sebenarnya atas terowong highway jadi kami pun bergambar la disana sebagai kenangan*hampeh*pelik jer orang yang lalu lalang,ye la tetiba jer ada orang bergambar tepi highway*apa kes?*..Lain yang nak dibuat lain yang jadi,hoho..

Ikan seekor pun takda masa memancing,maka kiteorang pun balik dengan melalui sepanjang sungai..nasib ada bawa tangguk,kiteorang pun menangguk ikan..dapat jugak ikan,tapi kecik-kecik je la..semasa nak balik melalui sungai dengan airnya agak-agak keruh dan berselut,banyak kali jugak la tergelincir dalam air..dah tu sampai selipar tertinggal dalam selut jenuh nak mencarinya..*sebenarnya ada insiden kelakar lagi yang berlaku,haha*

Sesudah sampai masing-masing mengeluh ikan tak dapat penat yang dapat..dengan tergelincir dalam air lagi,hoho..tapi macam mana pun best sebab dah lama tak pergi tempat tu..last pergi pun masa sekolah dulu..tapi dah banyak berubah,periuk kera yang nak dicari tu pun dah takda..*sangat sedih*

Itu je la cerita aku masa nak pergi memancing hari ni..terima kasih sudi baca..^^
 
 

6 comments:

Anonymous said... BALAS

amboi kemain kome ye~~

Anonymous said... BALAS

besnye korg g,,kt ne 2 tmpt nye???

aiEz said... BALAS

anony-hehe,err area belakang rumah tapi kena masuk hutan..:)

skyreig said... BALAS

Terowong Hantu...??
it looks more Like "The Passage of Life"
Siperti Kata You...
Walaupun Perjalanan Hidup kita Susah...
Tapi Kita Pun Harus Jalan Perjalanan Hidup Ni...

We Learns And Feels All Kinds Of Things In Our Life...and We Gained Experiences... That is Something That Money Can't Buy~
We Gain Friends & Family, Love & Trust, Care & Miss, Hate & Hurt, Pain & Sad...

aiEz said... BALAS

skyreig-haha..saje jer tulis camtu,terowong bwah highway semalam..
yup-tats true bro,semua tak boleh dapat dengan duit,u kena kuat bro..u muda lagi~^^

Awan Biru said... BALAS

Sana-sini kelapa sawit dah makin banyak ditanam. Hutan simpan pun sampai diceroboh.

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates