March 01, 2011

Terima Kasih Mak




Hari pertama bagi bulan Mac ini,sekejap jer rasanya masa berlalu..Sedar tak sedar dah 24 tahun aku dilahirkan dan dibesarkan oleh mak aku..Besar sungguh pergorbanan seorang insan yang bernama Ibu dalam memdidik dan membesarkan aku.Pahit jerih susah payah dalam membesarkan anaknya yang seorang ini dengan penuh kesabaran.


Anaknya ini kadang kala tidak mendengar kata,namun si ibu tetap sabar dengan kerenah anaknya.Aku dilahirkan dalam dalam keluarga yang serba sederhana..Di didik dan diajar dengan erti kesusahan dalam mencari sesuatu dalam kehidupan..Benarlah kata orang ''kasih ibu membawa ke syurga,kasih bapa kekal selamanya''..

Namun sebagai anak pernahkan korang berterima kasih pada seorang insan yang bergelar ibu?dikala ibu membuatkan sarapan diwaktu pagi mu sebelum ke sekolah,sewaktu korang berduka ibu datang bertanya mengapa dan masalah dikongsi bersama..Pernahkah?betapa besarnya pergorbanan ibumu sewaktu menanggung kesusahan dalam mengandung dan melahirkan korang..


Janganlah disakiti hatinya si ibu yang sudah tua dengan menitiskan air matanya..Balaslah jasa ibumu dengan apa cara sekalipun selagi ibumu masih ada..Aku buat entry ni sebab aku bersyukur sangat sebab mak aku melahirkan aku,dan dah banyak sangat berkorban untuk aku....Bulan ni bulan kelahiran aku,dan sebesar-besar penghargaan buat mak aku sebab melahirkan anakmu dan membesarkan sehingga menjadi manusia dan  melayan kerenah anakmu  yang pelbagai ini.Sayang mak sangat!!terima kasih..^^

5 comments:

Anonymous said... BALAS

yeah!!

Nurul Hidayah Rosli said... BALAS

alhamdulillah. :)

aiEz said... BALAS

Anony-yeah..hehe
Dayah-yup,syukur alhamdulillah..^^

Nora Shahaira said... BALAS

teringat masa akak umo akak 24 tahun dulu..dah sambut seorang anak..huhuh..

aiEz said... BALAS

Kak nora-ye ker?alahai sy blum lagi,hehe..calon pun xde lagi..terima kasih kak sudi menjenguk ke blog sy..

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates