March 04, 2011

Ketika Kecil Kamu


Gambar ni aku ambil semasa aku pergi solat jumaat hari ni..Kenapa aku ambil gambar ni?Pertama sekali aku suka tengok anak kecil ini.Telatahnya membuatkan aku tersenyum sendirian,tatkala aku melihat anak kecil ini mengambil wudhuk di kolah yang ada membuatkan aku terleka.Kedua,aku kagum melihat si ayah mendidik si anak kecil ini dalam mendirikan tanggungjawabnya sebagai seorang  muslim mendirikan rukun Islam yang kedua.

Benar kata orang melentur buluh biarlah dari kecil,jika sudah dewasa agak liat untuk melakukannya.Berbagai alasan akan diberi jika ditanyakan.Korang pun mesti dah di didik dari kecil tentang ilmu agama,mana yang baik dan mana yang buruknya.Aku berpesan jugak pada diri aku sendiri jangan terlalu leka mengejar urusan dunia semata sehingga alpa dengan disana..


Aku buat entry ni pun sebab aku berasa tanggungjawab untuk berpesan sesama kita.Bukan aku nak kata aku ni bagus ke apa,tapi dalam Islam sendiri pun menyuruh kita saling pesan berpesan..Terima kasih sudi baca apa yang aku tulis ni..^^

0 comments:

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates