March 02, 2011

Diam Itu Lebih Baik

Bila dengan kawan-kawan punya lah banyak benda yang boleh diborakkan,sembang itu,sembang ini,Kalau ada modal semua cerita boleh dijadikan bahan.*mengalahkan makcik mesyuarat tingkap,hoho*Bila ada awek melintas mulalah datang perangai nakal dengan menyakat apa yang boleh,bila sorang-sorang tahu la pulak diam..berani kalau ada kawan-kawan jer..*tak gentle tuh,huhu*


Tapi bukan cerita itu yang aku nak ceritakan,tapi berkenaan sesuatu perkara yang hendak dikatakan..Aku percaya setiap dari korang mesti mempunyai kawan karib kan?tempat korang bercerita semua masalah yang korang rasakan.Masalah sama ada korang suka ataupun duka.Ye la korang mesti percaya yang kawan-kawan korang kan?..Yang lebih memahami korang berjiwa macam mana.Macam anak muda sekarang lebih kebanyakkannya lebih mempercayai kawan-kawan dari keluarga sendiri.


Semua masalah dikongsi bersama,namun percayalah tak semua perkara boleh diceritakan.Dengan kata lain diam itu lebih baik.bukan aku nak kata korang jangan percaya kat kawan korang langsung tapi simpan setengah perkara dari diberitahu semua..Percaya pun berpada-pada sebab manusia ni punya pelbagai sifatnya..

~Bercerita dari pengalaman,aku kongsikan dengan korang..terima kasih sudi baca..

6 comments:

Nurul Hidayah Rosli said... BALAS

Baik. terima kasih. :)

aiEz said... BALAS

Dayah-bercerita dari pengalaman sendiri,untuk dikongsi bersama..

Anonymous said... BALAS

owh sngguh berinfomasi~~good

aiEz said... BALAS

anony-terima kasih..^^

fyna said... BALAS

yup...
agree...





jom singgah n follow belog saya..
http://inibelogfyna.blogspot.com/

aiEz said... BALAS

fyna-thx fyna sudi singgah ke blog sy..^^
okeyh,jom..^^

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates