March 17, 2011

Cinta Itu Buta?Atau Buta Kerana Cinta?



Assalamualaikum semua dan salam sejahtera..

"Cinta tu buta ker?ada mata eh?dekat mana pulak matanya eh?tak tahu pulak aku yang cinta ni ada mata"..
Agak sengal kalau ada yang tanya soalan macam tu,cinta itu buta bukanlah maksudnya yang cinta itu punya mata untuk melihat tapi cinta itu ada pada sesiapa sahaja.Rasa kasih untuk disayangi dan dimiliki.

Bila hati dah kata suka segala jadi indah belaka,hebatnya akan kuasa cinta.Kata cinta yang diucapkan oleh seseorang yang dicintai boleh membuatkan kita seakan lupa.Berjanji bersama-sama nanti.Rasa sayang pun semakin mekar dihati,membuatkan hati seakan susah menerima akan keburukan yang ada pada insan yang dicintai.Walau ada bukti didepan mata,hati tetap berbaik sangka.Pekakkan telinga dengan apa yang didengar,sebab dah janji nak sehidup semati.Tak kan dia nak khianati apa yang dijanji,*manusia kan pegang pada janji*.Monolog sendiri sekadar nak sedapkan hati.


Kawan-kawan semua dah kata,bukan dia tak boleh percaya tapi biar berpada-pada.Tapi masih lagi tak percaya,kata kawan ada rasa dengki sebab diri tak laku lagi.Kawan yang pesan ni diamkan jer la diri,takut nanti bergaduh besar pulak nanti.Dari jauh jadi pemerhati.Macam tu sekali kalau dah sayang,sanggup bergaduh sebab benda yang dah nyata.


Butakan hati kalau dah terlebih sayang,sebagai kawan bagi pendapat dan nasihat tapi lain pulak jadinya.Jadi kalau dah cinta tu berpada-pada la jugak,jangan terlebih sangat,simpan sikit sayang tu.Kalau kecewa nanti tak ada lah sampai tahap frust nonggeng sangat.Kawan dah bagi nasihat dengar la jugak,jangan ikutkan sangat keras hati tu.Bila dah jadi macam-macam,kawan jugak yang dicari.

6 comments:

Fazli said... BALAS

tak ada komen lain yang hendak saya nyatakan selain setuju. tapi kalau sayangkan kawan, cakap baik2. harap2 perhubungan tu kekal ke jinjang pelamin dan seterusnya ke akhir hayat.

aiEz said... BALAS

Fazli-yup,yang penting kena cakap elok2..kalau niatnya pun betul insyaAllah akan tercapai hasrat tu nanti..

Anonymous said... BALAS

cinta itu x buta..
tp orang yg bercinta menjadi buta mata hati kerana cinta..sehingga sanggup melakukan hal hal yg gile..
cinta adalah naluri,perasaan mulia yg dmiliki manusia yg pd hakikatnya memiliki jiwa..
Cinta adalah pemberian yg besar dari Allah SWT yang maha menyinta dan Allah SWT menganugrahkan perasaan ini kpd manusia utk dijadikan pegangan dlm menjalani kehidupan selama di dunia yang fana ini.

aiEz said... BALAS

Anony-itu yang terjadi.Buta hati dan mata dengan benda yg terang dan nyata smpai terikut sgt dengan emosi.
diakui Cinta anugerah yg terindah bagi makhluk yg bernyawa,cuma haruslah pandai menghargainya dan berpada2 jugak..

Awan Biru said... BALAS

Itulah penangan cintakan. Kawan jadik lawan. Lawan jadik kawan.

aiEz said... BALAS

awan-ambil yg positif..

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates