March 05, 2011

Fesbuk Dan Realiti

Korang mesti ada fesbuk kan?jangan kata korang tak ada,"nampak benor menipunya"*pinjam ayat cerita hantu kak limah sekejap*hehe..boleh dikatakan kecil,tua dan muda semuanya ada akaun fesbuk ni..Yela dari sini korang boleh jumpa balik rakan taulan yang telah lama terpisah,bak kata orang yang jauh kita dekatkan,yang dekat kita rapatkan.*ceewah*

Dengan statistik pengguna fesbuk yang setakat ini seluruh dunia sebanyak 586 juta dan dijangka ke 600 juta tidak lama lagi*laporan asal dari aman.my*,fesbuk kini menjadi satu fenomena luar biasa bagi semua orang*wow!!*.Namun yang aku nak cakap bukanlah tentang statistik tu semua,secara sedar atau pun tidak fesbuk ni ada jugak kebaikan dan keburukannya.

Keburukan?*ada ker?*..ye la cuba korang bayangkan setiap masa korang duduk mengadap fesbuk jer..mana pulak kehidupan sosial korang?bukanlah aku suruh korang bersosial pulak,*aduh*..cuma ada segelintir umat manusia yang begitu taksub dengan fesbuk ni sampai abaikan segala.Korang pun mesti ada dengar macam-macam masalah sekarang yang pelik-pelik yang datangnya dari fesbuk ni..Korang pun mesti ada dengar kan?Begitu banyak yang terjadi.

Bukan aku nak kata,fesbuk ni tak bagus,ada juga kebaikannya.Aku akui ada kebaikan fesbuk ni,sebab dari sini aku dapat jumpa semula dengan kawan-kawan aku yang dah lama tak jumpa.Jadi penghubung antara jauh dan dekat.Lagi satu,korang nak chat dengan kawan-kawan pun senang jimat kredit hanpon korang..*hoho*Cuma sejenak ajar berfikir dengan apa yang ada,itu sahaja.Ya kebaikan dan keburukan sesuatu teknologi tetap ada,asal pandai cara kita manfaatkanya.itu lagi penting.

Terima kasih ye korang sudi baca..^^

3 comments:

nisa said... BALAS

ok...

Dakjaat said... BALAS

pada awal pemulaan, memanglah seronok facebook ni.. lama kelamaan pun bosan juga... :) seperti saham turun naik...


Hi! (^^,) Salam Blogwalking.
DAKJAAT YENN (http://dakjaat.com)
ADMIN BLOGGER'S MALAYSIA (FB)

aiEz said... BALAS

Dakjaat-yup,stuju benda baru semua nak explore,memang terasa jugak sekarang ada yang bosannya..hehe..

Salam,terima kasih datang melihat2 disini..^^,

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates