March 07, 2011

Alamak!! Banjir Lagi



Assalamualaikum..


Aduh,sampai-sampai jer dekat rumah balik dari kerja,tengok air sungai sebelah rumah dah naik,tengok laman pulak dan tak macam laman rumah dah,dengan air sungai yang dah melimpah naik ke laman.Tapi alhamdulillah banjir tak masuk rumah,kalau tak kelam kabut dibuatnya.



                                            *laman rumah yang macam laman dah,hehe*

Sebelum ni dah pernah banjir dah dekat rumah aku ni,air melimpah masuk dalam rumah.Siap ada anak-anak ikan masuk lagi tu,*hoho*Kelam kabut jugak lah dibuatnya masa tu,habis semua barang dalam rumah tenggelam,kucing aku  yang seekor ni pulak kelam kabut sebab banjir dalam rumah,hehe..

                                         *jambatan yang ada pun dah tenggelam kena air*
 

Alhamdulillah kali ni tak masuk rumah,jadi kira selamat semua apa yang ada,hoho..Ini aku sempat lagi ambil gambar masa banjir tadi,kalau air naik dekat laman rumah aku ni,memang confirm ikan-ikan naik atas laman.Budak-budak kampung pulak berebut-rebut tangkap ikan,hehe,,Gambar ni aku ambil masa nak dekat maghrib tadi.


                                             *dalam tu air sungai naik masa ni*

Masa aku post entry ni,air sungai dah pun surut,nasib dah tak dalam kalau hujan sampai ke malam,macam sebelum ni la jadinya.Banjir satu rumah,hehe..Itu lah cerita aku masa petang tadi.

Terima kasih sudi baca,^^



0 comments:

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates