March 12, 2011

Harga Sebuah Cinta?Berapa Nilainya?




Assalamualaikum dan salam sejahtera..^^


"Adik manis,abang nak beli cinta satu,berapa yer?macam mana kira?"Ceh ada ker cinta yang boleh dijual beli semacam itu?boleh dapat ker dari pasar malam ataupun dekat supermarket yang ada?boleh ker?mesti la tak ada kan?cinta mana boleh dijual beli,ianya datang tanpa disedari,perasaan seakan yang amat istimewa terasa bila hadirnya cinta..*fuhh!!,hoho*



Hadir bukan kerana terpaksa tapi hadir dengan rela,saling memberi dan menerima.Penyatuan diantara dua jiwa menjadi satu,itulah cinta.Saling menyokong diantara satu sama lain dan saling melengkapi jika ada kekurangan.Menerima seadanya akan kekurangan yang tersedia ada.Bukan sekadar hanya dinilai dari segi luaran,dari sudut dalaman akan keikhlasan dan ketulusan sebuah hati dalam memberi.

Tapi ada juga yang tidak tahu akan menghargai sebuah cinta,saat tercari seakan terhegeh-hegeh menagih akannya kasih.Namun bila hati terbuka untuk belajar menerima dan mencintai hilang entah kemana,betapa sakitnya rasa hati bila diluka.Terasa takut akan bercinta semula,namun lumrah sebagai manusia tidak akan lari dari perasaan ini.Walau mencuba untuk lari namun seakan payah akan menolak akan cinta yang hadir,betapa hebatnya akan perasaan cinta ini.


 Harga sebuah cinta tak ternilai akan besarnya,namun cinta kita pada sesama manusia haruslah berpada-pada,usahlah melebihi diantara kita dengan Maha Pencipta.Kerana kasih dan cintanya Dia pada kita hambaNya adalah kekal untuk selamanya.Yang pernah kecewa dalam bercinta,usah takut bercinta lagi,cinta sejati akan ditemui suatu hari nanti..

Terima kasih sudi baca..^^





7 comments:

fiq said... BALAS

nk beli cinte ke?beli ngan hati la..faham2 je la maksud aq ni..haha

aiEz said... BALAS

fiq-cinta bukan boleh dijual beli,hoho..soal hati dan perasaan..hehe..^^

fiq said... BALAS

haha..tp perempuan skrg..mmg suke cinte dyeowg dibeli..p bukan sume..sesetengah je la..yg gilekan harta..not cinte yg sejati

aiEz said... BALAS

fiq-statement panas tu,hoho..tak semua camtu,n ak pn pnh jugak kena..so pndai2 la kiter memilih..^^

Orkid Edyliyne @ OrkEd said... BALAS

OE setuju...
dan tak ada yang lebih bernilai dari sebuah cinta yang hakiki...
(n_n)

aiEz said... BALAS

orkid-yup betul2,cinta hakiki pasti temui satu hari pasti..^^

naDhi_islamiC said... BALAS

visit my poem, puisi cinta buat akhi
on
http://nadhiislamic.blogspot.com/

-thanks 4 sharing-

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates