March 09, 2011

Soseh Soseh



Lain macam jer tajuk entry aku ni,*huhu*..bermacam ragam sifat manusia yang selalu aku perhatikan.Aku ni jenis suka tengok orang yang bermacam kerenahnya dan ada jugak yang tengok apa yang aku perhatikan*ke aku yang perasan orang tengok aku?*hoho.Kalau agak ada yang tak kena dimata mula la nak berbisik-bisik,modal dijadikan untuk bercerita.


Semua manusia dilahirkan dengan berbagai macam ragamnya,biasalah kalau manusia semua ada satu macam jer perangai tak ker bosannya dibuatnya dunia,hoho.Tapi ada jugak manusia yang tak suka melihat sesuatu perkara yang dilakukan orang lain,semua tak kena dimata pasti ada silapnya.Kena ingat semua kita tak sempurna,kerana kita adalah manusia biasa yang banyak kekurangannya.Tak perlu kita nak berperasaan semacam itu sesama kita.Tak ada manfaatnya pun,makin banyak masalah ada.

Jadi tak perlu la bila ada yang tak kena dimata,nak bersoseh-soseh sesama kita,itu tak kena ini tak kena.Mencari kesilapan orang lain,seeloknya perbaiki kesilapan diri sendiri.Kita semua adalah sama,baik buruknya kita bukan bergantung pada rupa tapi pada moleknya bahasa dan pada baik pekertinya.Perlu ingat jari kita menuding pada orang lain,selebihnya tunjuk pada kita sendiri.Aku pun bukannya sempurna,banyak kekurangan dan selalu jugak buat silap.yang penting tahu kesilapan diri dan cuba perbaiki.


Terima kasih sudi baca..^^



0 comments:

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates