March 10, 2011

Kekasih Kepada Kawan?Konflik..


 Assalamualaikum dan salam sejahtera..^^


Saat berdua selalunya indah.Kentut disebelah pun kata tak apa.Indah wangi semerbak walau busuknya tak tahu nak kata..*hoho*.Tapi saat perpisahan tercipta,perang dunia meletus semula.Semua serba tak kena,mencari silap mencari punca.Patut ker macam tu?

Seeloknya dan sebaiknya andai ada perpisahan diantara kedua belah pihak yang dulunya pernah bercinta berkasih sayang dan bermesra*eeuww*.Jangan lah ada yang bermasam muka diantara kalian berdua.Kalau dulu berjumpa bertegur sapa,sekarang menjeling macam singa yang tengah lapar.Kenapa nak diputuskan ikatan yang pernah ada,tak salah jika dari kekasih dahulu sekarang jadi kawan sesama kita.

Ya diakui ada jugak perasaan kurang selesa jika situasi sebegini terjadi dan aku juga pernah merasakanya.Terasa pelik seketika,namun janganlah sesama kita saling tidak bertegur sapa,kan tidak elok memutuskan silaturrahim antara kita.Apa yang terjadi tetap terjadi,bukan satu igauan ngeri untuk melangkah dalam kehidupan sehari-hari.Jika itu keputusan dibuat untuk tidak bersama ketika itu,hormatilah.Jangan diterbitkan perasaan benci dan saling bermusuh jika tidak bersama.


Diakui sebagai manusia yang punya sifat pelbagai,perasaan amarah ada dalam diri.Namun sifat sebagai seorang pemaaf adalah yang terbaik dan terpuji dari saling membenci.


Terima kasih sudi baca..^^

6 comments:

[sutera kasih] said... BALAS

seorang yg pemaaf ibarat berjuang di medan perang sebab berperang melawan godaan syaitan supaya tidak memaafkan :)

aiEz said... BALAS

sutera-setuju,amat sukar menjadi seorang pemaaf jika amarah dlm diri menguasai segala..^^

kocix! said... BALAS

btol3!!
xbaek taw x kawan slamenye..

aiEz said... BALAS

kocix-yup..sahabat selamanya(macam lagu padi pulak,hehe)..^^

gadis_biasa said... BALAS

erm,,agak sukar nak maafkan org yg pnah sakitkan hati kite,,tp klu brjaya utk memaafkan,,mmg kitelh org paling bhgia...huhuhhu

p/s: antri nie sejibik gan kisah kite...ex-bf jd kwn...Alhamdulillah...x ada dendam...

aiEz said... BALAS

Gadis biasa-yup memang sukar untuk memaafkan orang yang dah buat kita sakit,tapi jangan sampai dendam segala xnak bertegur sapa..memaafkan adalah lebih baik..^^

entry dlm blog pun kebanyakan pengalaman sendri..^^

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates