March 06, 2011

Senyum







Assalamualaikum semua..^^


Wah mood yang ceria,hehe..mesti lah nak ceriakan,takkan lah asyik-asyik nak emo jer..*letih tu,hoho*..Senyum kan satu sedekah,dengan senyum jer korang dah dapat pahala.Begitu indahnya Islam..

Teringat lah pulak lagu "Senyum"nyayian Malique ft Najwa.Dengan senyuman,tak perlu kata apa-apa tapi penuh dengan makna disebaliknya,tapi jangan lah pulak senyum sinis tu lain dah maknanya..hoho..Banyak makna yang tersurat dan tersirat bila kita senyum ni,ada orang senyum sekadar berpura-pura dan menjaga hati.Terasa agak hipokrit disitu.


Tapi ada jugak sesetengah orang,ada yang dalam kesusahan tapi tak mahu menyusahkan sesiapa tetap hadapi sesuatu dengan senyuman.Senyuman disebalik kesusahan yang terpendam dirahsiakan dari sesiapa.Seperti contoh si ibu sanggup berkorban dengan anaknya,menahan lapar dan dahaga tapi tetap senyum pada anaknya dengan memberitahu dia sudah kenyang segala,demi anaknya yang tercinta.Amat besar pengorbanannya itu.Hadapi sebarang kesulitan dengan penuh kesabaran dan senyuman,namun ada yang tersirat disebaliknya.


Begitu banyak makna yang tersurat dan tersirat tika kita senyum,yang penting kita senyum dengan ikhlas,itu lagi baik.Senyum adalah satu anugerah,jangan sampai kena tarik sudah,hoho..Senyum dari hati pasti dunia korang berseri*ceewah,hehe*..Akhir kata,senyum-senyum selalu,hehe..^^


Terima kasih sudi baca..^^

4 comments:

skyreig said... BALAS

[^^,] Smile ALways Bro~

aiEz said... BALAS

skyreig-thx bro,u pun sama jangan selalu emo sangat ok..~^^

Farid bin Aspar said... BALAS

Senyum ni sebenarnya ubat kepada orang lain. Percaya tak?
Cuba tengok orang sedang berkerja dengan orang awam macam di kaunter-kaunter dalam kesibukkan tetapi dapat beri senyuman kat kita, mesti kita yang rasa nak marah pun, tak jadi sebab layanan dia baik dan siap senyum lagi walaupun customer marah-marah...

Sedikit pandangan penulis blog Minda Insan. Terima kasih.

aiEz said... BALAS

betul tu,senyum adalah penawar..meskipun orang tu penat ke apa tapi atas tanggungjwab kerja ikhlaskan juga dengan senyuman..

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates