August 13, 2011

Macam Biasa Bro...!





Macam biasa?apa yang macam biasanya?tajuk entri macam bagus jer,heh.Hari ini macam biasa lah,melakukan rutin kerja harian seperti yang diarahkan.Dah namanya pun staff kan,jadi apa yang orang atas suruh kena lah aku buat.Dan macam biasa,aku pun suka buat kerja luar ni,rasa okeh sikit dari duduk terperap dalam kedai main fesbuk bila tak ada kerja.*kantoi.kalau bos baca..heh*


Aku diberikan tugas untuk pergi ke pejabat lain untuk melihat masalah yang dihadapi pelanggan aku.Godek sana dan godek sini,masalah pun selesai.Dan aku pun nak balik lah kedai,rasa macam awal jer masuk kedai balik.Nak mengelat tak boleh,sebab nama pun kerja kan.Jadi aku pun buat kerja lain macam biasa,lepas tu aku kena check masalah lain pula.Lepas tu,aku kena pulak pergi ke satu tempat ni.Dan macam biasa,aku yang bajet macam pro buat kerja pulak jenis nak cepat jer memanjang dengan tanpa rasa bersalah segan dan silunya,aku pun masuk pejabat orang tanpa ketuk pintu dulu.Dan,dan...apa yang aku jumpa?kita sambung rangkap bawah ye,heh..;p


Dan apa yang aku jumpa, seorang lelaki dan perempuan yang hanya.....


Sekadar bersembang jer,jangan fikir yang bukan-bukan ye,heh.Tak salah bersembang,cuma apa yang kurang enak pada aku yang melihat apabila adanya aksi manja-manja macam ni.Dan aku yang hanya sekadar tunduk dan mendengar jer apa yang aku dengarkan,dan mereka pun tanpa pedulikan aku,adegan drama romantis diteruskan.Aku pulak yang jadi malu dengar gedik-gedikan manja tu semua.Bayangkan,dalam bulan Ramadhan,meskipun yang kita tahu yang syaitan ni semua dah kena ikat,tapi ingatlah ada sesuatu dalam diri kita yang agak sukar untuk dikawal.Apa dia?itulah nafsu.


Bersangka baik,dan sekadar cuma berpesan.Mana yang lelaki dan perempuan,jagalah batas dalam setiap pergaulan.Jangan semua nak main redah jer,kalau iman kurang didada bermacam perkara yang tak terduga akan terjadi.Lagi-lagi yang wanita,jagalah maruah tu sebaiknya.Dan jangan sekali mudah dan cair dengan apa yang diucapkan dari kata seorang lelaki.Dan ini tak bermaksud aku sebagai penulis lelaki,korang yang bernama wanita@perempuan ni tak percayakan aku pulak.Cuma sekadar bercerita dari pengamatan sekeliling aku yang aku perhatikan..;)

20 comments:

aremieroul said... BALAS

tau x pew..kadang2 kita ni bukan nak menjaga pergaulan..lelaki ke perempaun ke, sama je..apa2 pun cuba untuk menjadi yang lebih baik..itu lagi baik.. :)) nice entry aiez..

Fathullah Al-Haq said... BALAS
This comment has been removed by the author.
Fathullah Al-Haq said... BALAS

artikel yg menarik :) suka dngr pengalaman hadup admin.. teruskan berdakwah, moga ada bekalan utk di sana yg hakiki.. sbb tu dlm quran kata: ghoddul basor(tundukkan pandangn) baik lelaki atau perempaun..

ILA HonEyBuNNy said... BALAS

diorg tu agaknya dah hilang malooo dalam diri kan

kita yang tengok jadi maloo...

hormat la sikit,bulan ramadhan neh..bulan mulia..

kjaharun said... BALAS

ohh.. curi2 online kt tempat keje ke ape??

dorang laki bini kot??

teha said... BALAS

bersangke baik jee :) hehe

Nur Ayuni said... BALAS

mayb dorang suami isteri. tapi tak molek juga nak bermesra di depan khalayak ramai. tak perlu nak dedahkan sangat kan? kalau yg tak da ikatan sah tu, kompem2 lagi tak elok. huh!
kemungkinan yang amat menyakitkan mata yang memandang. peace! :)

Abe Goreng said... BALAS

bila cinta berlandaskn nafsu semata, syaitoon mule menguasai hati.Subhanallah.

Watak Kartun Di zombi Kg.Pisang Kan!!!

Farhana Jafri said... BALAS

org melayu skrg.. agama letak kat tepi je.. bulan puasa ke tak diorang kesah ape.. klau nk buat tu, men buat je xprnah pk baik buruk.. sedih!

syrupmasin said... BALAS

ala-ala..aksi manje macam mane?? :D

Umie Artoqiemie said... BALAS

huiyoo.. panassss ~

aiEz said... BALAS

aremieroul-yup,kadang2 kita xsdar bnda ni..bila dah asyik sgt,mncuba jd yg terbaek..;)

fath-trima kasih kwn,insyaAllah..betul,ingat pesanan tu..:)

ila honey-yup,kita yg melihat pula jd malu..=,=!

kaja-err,selalu mmg online intrnet cari bhn utk kerja,tp selalu jugak terpesong msuk fb,heh..nope,knl dorg..:)

teha-cuba bersangka baik,bln ramadhan..:),cuma tak manis apa yg dipandang pd yg melihat..

ayu-heh,knl dorg..kalau suami isteri pn ada batas yg perlu dipelihara,meskipun itu adalah haknya..;)

abe goreng-betul,cinta berlandaskan nafsu mcm2 bleyh jd..:)

farhana-agama pd nama,tp perlakuan xmelmbangkan apa yg dibawa..tu yg jd bila nafsu yg brkuasa..mmg sedih tgk bnda mcm ni..

syrupmasin-err,tak tau nak explain..heh

umie-pasang kipas,hee..;)

EZAN IDMA said... BALAS

tq ats pandangan

aiEz said... BALAS

Ezan-sama2 kita..;)

amna said... BALAS

alhamdulillah. suka entry ni.. fillah ^^

aiEz said... BALAS

Amna-terima kasih..:)

Faiz Tapit said... BALAS

kasi cepuk je sedas dua ke. heheh

syasya said... BALAS

huhu x pe la dorg berdua duanan di tempat yang terang...temoat orang ramai lalu...cuma percakapan tu perlu ade batas guge kan hehe selamat berpuasa

NMH said... BALAS

pemikiran orang tak macham kita, maybe mereka rase ape yang mereka buat tuh betol..padahal kadang2 so annoyed! hmm

aiEz said... BALAS

faiz-err,heh ganas tu..

syasya-situasi mncurigakan dlm tempat yg hanya ada berdua,kebetulan ada disini jd dgr segala..:)

nmh-yup,msing2 fikiran tak sama,tak peka pd sekeliling..

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates