August 08, 2011

Wah! Untunglah...



Sekarang rancangan hiburan dikaca televisyen semakin meriah.Bak kata orang,macam-macam ada.Yela,baik dari rancangan untuk kanak-kanak kecil hingga pada rancangan hiburan untuk warga tua.Rancangan itu ditaja dan rancangan ini pun sama.Wah untunglah,itu yang jadi meriahnya rancangan semacam ini dikaca televisyen.Ada sahaja penaja bagi rancangan sebegini.

Bila buka siaran ni,ada rancangan realiti jenis yang macam ni,buka siaran yang tu pun sama juga.Banyak sungguh bakat terpendam yang masih dipendam orang kita ni,jadi dengan adanya rancangan sebegini tak perlu risau lagi.Semua boleh turut serta,baik kanak-kanak yang masih baru mengenal dunia,anak remaja yang dewasa dan juga rancangan untuk orang yang meniti usia tuanya.Masing-masing tunjukan bakat yang ada.Yang masih bersekolah pun sama turut serta,ilmu dan pendidikan jadi nombor dua.

Secara sedar atau tidak,terlalu lama kita di didik dengan rancangan itu dan ini.Ilmu yang lain diabaikan dan dilupa,mengejar dunia semata-mata.Bulan Ramadhan baru kita disajikan dengan lagu-lagu ketuhanan dan berbentuk keIslaman.Masakan lagi 11 bulan?kita dibuai dengan santapan yang agak mengasyikkan.Bukan nak kata hiburan itu langsung tak dibolehkan,tapi cuba kita perhatikan,boleh dibilang berapa sangat rancangan yang berbentuk ilmuan.Sedangkan rancangan berbentuk hiburan boleh kata ada sahaja bakat yang ingin diketengahkan,tiap bulan ada sahaja konsert disini sana.

 Bukan berdakwah atau saling menyalahkan antara sesiapa,cuma mengajak merenung buat seketika,dimana arah tuju kita.Dunia semata atau destinasi kita yang kekal disana.Diri ini bukanlah insan yang sempurna,juga banyak melakukan salah silapnya.Apa yang dapat,perbaiki mana kekurangan yang ada dan saling berpesan sesama insan.







30 comments:

sara zainol said... BALAS

setuju ngan kata kata kamu : boley bilang sgt siaran yg berbentuk ilmuan :) sra jrg toton tv.. just on time berita je :) abik info :)

cik_nini said... BALAS

betul betul. rancangan menarik bnyak sangat sampai melalaikan individu :)

Anum said... BALAS

betul saya setuju

aiEz said... BALAS

sara-realiti hari ini,;)

aiEz said... BALAS

cik nini-yup,terlalu byk..n lg byk rncangan menarik masa nk msuk wk2 azan..:)

aiEz said... BALAS

anum-:)

Salim Harmanain said... BALAS

terlalu banyak hiburan skang.. sampai rasa malas nak tengok tv...

♥NuR SyAFiQah♥ said... BALAS

suke tengok imam muda..xsbr nk tunggu ustazah pilihan pulak ;)

kocix! said... BALAS

cite endon pon da makin banyakk..
hadoiii

Faez Rusni said... BALAS

awal ramadhan je..lagu raya da siap pasang..

mane nak datang jiwa Ramadhan tu

Cahaya Hidup said... BALAS

dah lama tak layan rncgn di tv.... x de masa yg sempat .... huhuhu

aiEz said... BALAS

salim-yup,mmg terlalu byk sgt rncangan brbentuk hiburan dikaca tv..

aiEz said... BALAS

nur syafiqah-yup,sama..tp klu rncangan berbntuk ilmuan jrg2 sgt ad kt tv..:)

aiEz said... BALAS

kocix-sampai rasa dh duduk sna pulak.heh..:)

aiEz said... BALAS

paeh-haha,tau xpe,blm apa2 lg dh sibuk nk raya,hehe..:)

aiEz said... BALAS

cahaya-err,heh..tak apa,isi dgn sesuatu yg brfaedah..:)

sergeant keroro said... BALAS

apabila manusia lebih utamakan populariti.

aiEz said... BALAS

keroro-dan duniawi jd buruan..;)

ILA HonEyBuNNy said... BALAS

ya...

sekarang neh dekat rancangan tv kurang tentang ilmuan agama..

tapi seronok bila pagi2 time sahur tb 3 n 1 ada cerita pasal budak2 thfiz....best ja dgr...;-)

Ardini Humaira said... BALAS

a ah.. tu sebab dni jarang gk tv dah skang ni. :)

aiEz said... BALAS

ila-yup,kurang sgt..dan cuma ada masa2 jer baru citer mcm ni keluar kat tv..;)

aiEz said... BALAS

dini-sma jgk,jrg2 jer skrg..:)

syasya said... BALAS

salam..kite x tgok tv sgt bulan ramadhan ni..selamat berpuasa =)

aiEz said... BALAS

syasya-wsalam,err..buat pngisian yg laen?selamat berpuasa juga..:)

syasya said... BALAS

hehe pengisian yg lain...on9..buat cookies...kemas rumah..solat terawih..siang kerja..hehe syaitan xde bulan ramadhan ni.rase tenang kan

aiEz said... BALAS

syasya-owh,pengisian yg berfaedah xpe,err,hehe..klu tak dugaan byk sgt..:)

Namee Roslan said... BALAS

hari raya tahun lepas, banyak cerita hantu je ayie. sangat aneh.

aiEz said... BALAS

namee-err,haha..hantu2 sume dah terlepas lepas sebulan kena thn..hehe..

ayie said... BALAS

mentaliti rakyat malaysia kena dimerdekakan supaya kembali kepada islam

aiEz said... BALAS

ayie-merdeka dlm msih dijajah scra tak sdar..:)

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates