September 20, 2011

Err...Terkena...

"beb,ko lama lagi ker drive ni?..."

"lah,napenye jer la ko ni?..."

"tak ada la,aku sakit perut ni...
rasa nak buang air pun ada jugak,ko singgah la mana-mana masjid kejap...
aku tak tahan sangat dah ni..."

"ha,tu la ko...
makan tadi tak agak...
jagalah sikit jangan main dan-dan jer..."

"la,ko tak kesian kat aku ker?
kang aku tahan air ni jadi lain pulak nanti...
aku tak kawen lagi ni la..."

"hahaha,ko ni pun agak-agak la...
yang tu pulak ko fikir..."

"ler,betul la...
kang aku tahan air ni kena batu karang camne?
ko nak tanggung ke?..."

"yela,alala siannya dier ye?
hehe..."

"ko boleh buat lawak lagi ye?
tolonglah cari mana masjid...
aku betul dah tak tahan ni..."

"ye aku cari,sabar k..."

"ni buat aku sayang kawan aku ni..."

"sengetlah ko,jangan buat hal dengan aku ye...
tapi kan,aku teringat dalam satu klip ceramah yang aku tengok...
walaupun pendek tapi makna mendalam..."

"apa yang ko ingat?meh citer sket kat aku..."

"yela,ko kan nak buang air baru nak sibuk cari masjid...
dah agak sesak barulah nak singgah...
kalau tak,setakat lalu pandang pun idak kan?...
nak toilet free baru nak cari kat mana jer masjid..."

"err,ko perli aku ke ko citer ni?..."

"tak lah...
aku citer ajer,heh..."

"=,=!...."


*dialog gurau senda dengan seorang sahabat dua hari sebelum raya lepas,terkenang-kenang...

23 comments:

TopiJerami90 said... BALAS

haha..nasib baik aku tak macam 2...
jom singgah saya balik kat Sini

Ku Azhar said... BALAS

btl2...time sesak br cari masjid..hehehe kacau2.. :p

A.I.N.S.Y.A.H said... BALAS

hehe lawak ;)

LiLy @ MumMyQiStInA said... BALAS

Yup..betul..selalu jd mcm ni..time2 sesak baru nk cari masjid..

*gurau senda yg membawa makna.. ;)

Ku Azhar said... BALAS

dtg lg skali..hehehe bro! xnk psang shout ke? teringin nk jerit2 nie :)

Cik tikah said... BALAS

setuju2. igt masjid bila x thn nk mmbuang jer. ish3x...

Mya said... BALAS

bru nk cr masjid ye. hihi =p

Penyu said... BALAS

hehe, aku selalu pesan kat kawan kalau naik keta dengan aku. jangan duk suruh aku benti kat masjid, semata-mata nak kencing.

Nur Auni said... BALAS

huuu..mcm sma jaa.heee.
tp nini cari toilet time dah nk solat..huuu..so pakej..

Faaein Talip Roy said... BALAS

dah tu port paling senang.. tak kan nak singgah kat umah orang yang tak kenal kot.. hehehe...

Anum said... BALAS

syoknya baca n3 nie

Mommy Fara said... BALAS

...tapi ada org (lelaki) main tibai je. Masuk dlm semak, longkang takpun pokok2 besar. Tu ape kes agak2?

Paris Lipton said... BALAS

alang2 singgah masjid tgulah waktu strusnya...hehe

kjaharun said... BALAS

ha'a lah.. toilet kat masjid free pulak kan?? hahaha

aimie amalina said... BALAS

adoiiii
dalam nak terkucai sempat lagi melawok berhemah gitu
heeeee
apolah
hehehee
ai awakk!
maceh dtg page mimi tadi
hehhee
dah follow sini
kiki
salam kenaiii!=]

Aki said... BALAS

ahakz,pernah gak menahan macam tu.. meamng sengsara der.. :-p..

Namee Roslan said... BALAS

haha, masa singgah tu pi solat tak ?? zikir n baca quran ke sekali.

Nur Ayuni said... BALAS

ngehehe..:)
masjid tu besar.cantik..tempat mulia.. tpi jemaah selalu tak da kan?
tp kawan tu ajak p masjid kira dia masih tahu ada masjid di malaysia ni.hehe..sambil ke toliet, teruskan la solat nya.. :)

irwan miswan said... BALAS

heheheh selalu tejadi kepade semua orang. bile rase nak berak, baru ingat nak singgah masjid huhuhu..

skodeng sini...
ayat rahsia mengurat kini DIDEDAHKAN
RAHSIA disebalik tangga!!!

merahitujambu said... BALAS

kawan baik eh..

SiS NaD said... BALAS

Salam Ayie...

Mendalam betul maksud tu....

Aesya Zealous said... BALAS

sentap hati..hehe

grape_apple,Khairul_hafiez_kalim said... BALAS

salam...bagus gak lau gunakan cra ni tuk ingatkan dri n org lain...terbaik!!!:)

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates