September 16, 2011

Yang Selalu Terjadi...

Satu ketika...


"ye aunty boleh saya tolong meh?.."

"lu ada ingat lagi itu dulu lu datang lumah wa kasi pasang itu modem streamyx..."

"oh ada ingat,kenapa ya?..''

"ini saya punya anak banyak tututt lor,mau tukar modem wifi tapi username sama password tarak tau.."

''oh,tarak apa aunty...aunty kasi ic saya kasi check...aunty tak pernah tukar password meh?..''

"aiyak..mana saya tau lu ada tukar ke tak.."

"err...*dalam hati aku tanya balik,aku yang guna ke internet kat rumah dia?*...
baik aunty sudah dapat username ini streamyx...aunty tak mau marah sama anak lor,budak-budak mesti pandai semua mahu belajar..."

''okeh tenkiu arr...saya punya anak la,banyak tututt la,pandai-pandai jer..''

"err..tenkiu arr..."

*aku tengok muka anak dah merah padam kena marah depan orang ramai dalam kedai...*

situasi yang selalu terjadi,bila kita marah selalu tak fikirkan hati dan perasaan orang lain...yang penting cakap atau marah lepas dulu,hati dan perasaan jatuh no dua...=,=!

16 comments:

pCL [p@kcikLie] said... BALAS

slmt cuti hari Malaysia bro aiez....yg selalu terjadi gak..bila cuti je bangun tido lewat..haha.

Kathy Tuah said... BALAS

x suka kalau org marah kita dpn org lain T_T

Umie Artoqiemie said... BALAS

tak suka orang jenis auntie tu.. kesian kat anak dia.

Eyda Syahida said... BALAS

kalo kene marah dkt tmpt takde org pon dah rase nk nangis, kalo depan org, kompem nangis.. huuuu~

kjaharun said... BALAS

buat msa ni x pnh lg kene marah dpn org ramai :)

rozeeta rashid said... BALAS

haha. bengong punya aunty. kesian anak dia.

nureenina said... BALAS

cynnye kna marah depan orang~ malu seyhh :)

ღ αεn ツ said... BALAS

Tak elok lah mcm tu =.=

Nur Ayuni said... BALAS

wahwah..cakap loghat cina bila berhadapan dengan customer cina..ngehehe..

tahu xpe. nak marah pun biar berpada. memalukan orang lain adalah amalan yang amat kurang sopan.

Namee Roslan said... BALAS

kerja careline ke ayie ? tututt tu apa?? haha. aunty tu manyak cakap tutuutt ja..

Zul Fattah said... BALAS

erk.. aku kalah dah marah.. aku tak cakap banyak.. kasi pukul je.. tp aku susah nk marah org r skrang.. haha

aiEz said... BALAS

pakcik-selamat hari Malaysia pakcik,hehe..salu terjadi jugak kat sy,heh..=,=

kathy tuah-yup,malu woo kalau kena..:(

umie-yup,mmg kesian sgt...anak dier muka malu dah..

eyda-err,sensitif juga ye?...

kaja-err,jgn..sy pernah kena jgk..tau mcm mana rasa..=,=!

rozeeta-err,heh..;)

nureena-tau xpe,segan tu...

aen-yup,aib woo..

ayu-err slanga jer ma..tarak pndai cakap pon..heh...yup,kena agk2 woo..

namee-ayie keje kdai cmpter,selalu kena pergi service luar..bnda ni jd masa rmai cstmer beli barang kat kedai..tututtt tu ayt kena tapis sbb agak ganas bahasanya,hehe...;p

zul-pergh ganas kot zul ni,hehe...byk2 sabar bro..:)

Nurul Iman Rosman said... BALAS

hmmm, terase kot.
sebab selalu jugak kena marah dpn org.

redho je lahh.

btw, nice entry :)

**::CIKNUURUL::** said... BALAS

pernah kene cmtu 6 taon dulu,..nsib baik mase tu xramai org,.tp bile ingat balik,sedih meh,.wuwuwu

Faaein Talip Roy said... BALAS

betul.. kadang2.. dah lepas marah baru perasan hal ni.. time marah sume mende tak kisah.. hurm..

syakey said... BALAS

kemarahan tu kan membe setan. elak elak kan lah...

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates