September 04, 2011

Auwww Apakah?...



Assalamualaikum...


Asyik-asyik cerita tentang kaum hawa jer dalam blog 3 kupang ni,nak juga cerita tentang lelaki kan?macam tak adil lah pula,asyik kaum hawa jer ditegur.Lelaki pun kadang-kadang kena diingat juga,betul tak?nanti kalau tak ditegur naik lemak ler pula,yelah sebab ingat diri asyik betul jer,heh.


Cerita ni bukan cerita apa,seperti sedia maklum yang kita sebagai manusia ni bermacam jenis perangai kan.Kejap,ayat macam sama jer dengan entri sebelum ni,heh.Berbalik pada cerita,kalau perempuan pegang tangan perempuan,kira okehlah juga kan?sebab perempuan ni kan ada geng BFF ni,so nampak macam akrablah juga bila buat macam tu,Tapi macam mana pula kalau lelaki berduaan jalan berpegang tangan?err,bukankah itu nampak sedikit kemusykilan disitu?.


Bukan apa,nak fikir pada yang positif pun tak dapat,sebab apa?jalan sambil rangkul pinggang adegan pegang-pegang,apakah?jadi faham-fahamlah apa maknanya kan?.Memang benda ini agak sensitif,tapi tahukah yang benda ni semakin menular dikalangan remaja kita hari ini?bukan setakat lelaki sesama jenis tapi juga ada dikalangan golongan kaum hawa ini.Dan tak lupa juga pada mereka yang lembut sifatnya,punya naluri kearah kewanitaan.Dengan berpakaian seperti seorang wanita,kadang sampai agak haru juga memikirkan mana wanita yang tulen dari lahirnya atau yang buat-buat ni.=,=!


Pada golongan yang agak lari sedikit dari fitrah manusia ni,kembalilah pada jalan yang betul.Sejarah nabi dulu juga ada menceritakan tentang golongan sebegini.Ya duniawi semuanya indah,kerana hanya sementara cuma.Tak takutkah pada hukum Allah?Sekadar entri ringkas buat renungan,usah salahkan naluri dalam diri kata macam ni,sejak dari azali,sedangkan pucuk pangkal terpulang pada kekuatan iman itu sendiri.Usah diturutkan katanya nafsu,kerana kamu yang mengawal nafsu itu.

“ Sesungguhnya ALLAH tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan jika kaum itu berusaha untuk mengubah apa yang ada di dalam dirinya” Ar-Ra’d ayat 11.
 
Jadi fahamkan dan renungkan,selama mana nak terus jadi macam tu?tepuk dada tanya iman.Fikir-fikirkan...

17 comments:

amna said... BALAS

Ya Allah, kau jauhilah golongan sebegini daripada keluarga kami dan janganlah Kau uji kami dengan perkara sebegini. amin..

aiEz said... BALAS

amna-Amin..moga kita terpelihara hendaknya dr godaan mcm ni...:)

Cik Domo said... BALAS

semoga mereka-mereka berubah menjadi normal/lebih baik..

merahitujambu said... BALAS

adakah punca semua dr pompuan???

Alip Apai said... BALAS

serius geli lelaki pegang2 tangan..

Nur Ayuni said... BALAS

sbnrnya xsalah pun lelaki nak pegang2 tu. dari dorang pegang yang bukan muhrim. masalahnya, kalau dah terlebh pegang dan terlebih perasaan. so, sebelum terlambat, jangan pegang2 tak tentu pasal. tak kira wanita sama wanita atau lelaki sama lelaki.

* mencegah lebih baik dari merawat.

Muhd Fadil said... BALAS

kalau lelaki pegang tangan sesama, geli.haha

kalau pompuan dgn pompuan, okay je.lalala

Mario said... BALAS

bangla selalu pegang2 tangan weh... budaya kot..

Gimi said... BALAS

aku pun kadang2 kompius lelaki yg jadi pompuan lagi cantik n seksi dari pompuan sebenar

IMANSHAH said... BALAS

erm, suka je pegang tangan lelaki..haha statement berani mati..

jangan marah na, cek gurau

Awan Biru said... BALAS

Tapi, tidak semua apa yang kita nampak itu selari dengan kenyataan.

Brilliant Marjan said... BALAS

senang kata bersederhana..nak kawan tu kena pandai pilih mana yg terbaik sama ada bg lelaki atau perempuan.nasihatkan jika tersilap dan perlulah saling memperbaiki bukan dgn membiarkan atau mencemuh..

syasya said... BALAS

huhu same2 doakan mereka kembali ke panggal jalan.

Namee Roslan said... BALAS

tapi lakai bangladesh suka berpegangan tangan tau. ta[i diorg tak gay..just suka pimpin tangan sesama mereka. haha...em bg namee...lelaki lembut ni sungguh besar dugaan dia untuk lawan sifat wanita tu. so org luar kena bg byk sokongan...

aiEz said... BALAS

cik domo-begitulah hendaknya..:)

merahitujambu-err,taklah..keimanan dlm diri..:)

alip apai-err,heh..:)

ayu-sama2 jaga diri..:)

fadil@penyu-heh,nampak mcm pelik..:)

mario-yup,ada jugk tgk selalu,heh..:)

gimi-err,:)

imanshah-sy pun,tgn ank buah..tkut hilang,hehe..:)

awan biru-tersirat..:)

marjan-yup,itu yg terbaik..mana yg silap kita tgur..:)

syasya-sama2 kiter doakn..:)

namee-err,salu tgk tu..yup,sokongan n mereka juga prlu utk berubah.:)

Mya said... BALAS

gambar tu, cantik! =)

kjaharun said... BALAS

hahahahah... kelakar tengok org yang macam ni.. xde hotak..

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates