October 17, 2011

Saya Dalam Proses Pembelajaran Juga...





Assalamualaikum,



"kamu dulu belajar buat baiki semua ni dari mana?
belajar dari mana ye?
"kamu tau ke buat semua ni?
tengok macam tak tau apa-apa jer..."

"tak ada dari mana pun..
lepas sekolah dulu terus kerja macam ni,
sampai sekarang kerja macam ni jer..."

"lama jugak tu ye,
tapi kamu buat semua ni kamu tau ke buat?
nanti jadi lain pulak yang kamu buat
kalau tak tau jangan buat,
nanti jadi lain..."
*mulut cebik-cebik*

"tak adalah pandai sangat,
tapi saya kerja dah lama...
kira-kira sekarang dekat 6 tahun jugak saya buat benda ni semua...
saya kerja pun ada sebab,
dan bukan tak nak sambung belajar semua tu..."

"owh,
tak ada sambung mana-mana tapi tau buat baiki ni semua...
jangan jadi lain dah lah,
heh..."
*sinis*

*senyum*



benarlah itu penting dalam hidup,bila kita agak tak seberapa orang akan pandang lain pada kita.tapi diri ini juga dalam proses pembelajaran,belajar sesuatu yang baru dengan kerja yang ada sekarang.Tahu akan kepentingan ilmu dan tak dinafikan itu,tapi jangan perkecilkan orang lain.Setiap manusia berbeza caranya,dan dalam tuturkata juga ada yang perlu dipelihara.

*belajar dari pengalaman lalu dan keadaan sekeliling yang sedikit sebanyak jadi panduan dan guru dalam hidup...

40 comments:

RinsyaRyc said... BALAS

sabo ajela..

Kdg2 orang kalau belajar tinggi2 pun takde EQ buat ape? tak reti jaga hati orang.. haha

grape_apple,Khairul_hafiez_kalim said... BALAS

salam...btul 2...xsmestinya kita kurg berckp,kita xthu...mnusia ni thu nak jtuhkan org je dripd bri semangat....

adwafarahin said... BALAS

penagalaman proses pembelajaran jugak

jgn pandang hina org lain..masing2 ade kelebihan masing2
Allah pon x penah beza-bezakan umat-Nya,so kita xde hak nk wat cmtu jugak kan :)

Mya said... BALAS

betul. kita takde hak nak pertikai orang. yang penting ada kemahuan. dan pembelajaran itu sentiasa berlaku dalam proses kehidupan:)

rozeeta rashid said... BALAS

eh eh suka hati dia je cakap. sape dia tu?? meh nak pergi belasah! hehe

LiLy @ MumMyQiStInA said... BALAS

belajar dari pengalaman lah kan..sis dulu pun belajar bidang IT..tapi keja bhgn akaun..mula2 tu mmg tak tau apa2..tapi semangat nk buat & belajar tu mmg ada..akhirnya boleh juga buat..

eh..sesedap mulut dia jer cakap..tak bolehlah pertikaikan kebolehan seseorg..

napa tak bg rosak jer sekali..padan muke dia..hehe.. :D

Umie Artoqiemie said... BALAS

macam la belajar tinggi tu akhlak pun tinggi...hahaha..
siapa yg cakap tu??? nak makan gune tiub org tuh.

✿ Cik Nisa ✿ said... BALAS

yup betul tu . tu pown proses pmbelajaran jugak + pngalaman . 2 in 1 . HEE

Nora Yusop said... BALAS

Belajar setinggi mana pun klu xda sebarang kemahiran pn rugi... malah sgtlah rugi. Tp klu ada kemahiran, w/pn bljr xsetinggi mana.. sangatlah beruntung.

Org yg sering memandang rendah pada kebolehan dan kemampuan seseorg sbnrnya adalah org yang tidak yakin pada dirinya sendiri. Malah sentiasa merasa TAKUT.Takut jika dirinya akan dikalahkan.

tak payah kisah org yg mcm ni. Dalam hidup ini, proses pembelajaran akan sentiasa berlaku..

yen(toka ziizokukuto) said... BALAS

memang selalu jadi macam ni,,,orang mengharapkan perfect je dari kita,,,,padahal,,kita belajar dari kesilapan,,kan,, ;)

btw,,nak join bloglist boleh??kalau boleh bagitahu

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said... BALAS

bill gates fail uni pun boleh jadi jutawan. sooo cliche sape yg ckp camtu..

Chaza said... BALAS

sabar je..mana boleh nak pandang rendah orang mcm tu..

nazirah said... BALAS

btul tu pglmn itu mmtgkn ;)

ILA HonEyBuNNy said... BALAS

belajar dan apply dlm idop......budi bahasa pun kena ada..

apa pun...belajar selagi boleh belajar...hehe

Namee Roslan said... BALAS

u know what, practicality itu yg lebih mematangkan kita bukan dgn mempunyai ijazah yg bergulung2. lihat saja lah pada namee, namee umur 22 ada degree dah tp namee takde practicality itu. namee banyak words je. boleh cakap but i cant do it :) so ayie, jgn hurt dgn those words okay :)

Zul Fattah said... BALAS

betul tu, aku stuju.. sebab setiap org ada kelebihan dan kekurangan masing2..
blajar dari pengalaman itu yg terbaik..

p/s: tima kasih sahabat

Faaein Talip Roy said... BALAS

belajar.. tak semestinya dalam kelas aje.. teruskan usaha aie!.. kamu tahu apa yang kamu buat.. dan saya percaya, orang yang berkata begitu sebenarnya dia cemburu dengan ilmu yang kamu ada tapi dia tak ada...

Nur Ayuni said... BALAS

lain kali sila jawab : orang yang belajar tinggi pun belum tentu ada kemahiran macam saya.

* belajar sampai ke liang lahad. belajar tu bukan takat hadap papan putih, papan hitam or slide bagai. pembelajaran yang paling bagus adalah dari pengalaman.

go aiez go! ignore wif stupid ques :)

aiEz said... BALAS

rin@baik,insyaAllah mampu bersabar..kdg2 jer emo terlebih,=..=!

Grape@wslm awk,yup..xpe,manusia ada mcm2 ragam..:)

adwa@yup betul tu,tp tu la kdg2 bila kena mcm ni rasa down jugak...=..=

mya@btl,terima kasih awk...:)

rozeeta@err grgnya,tak apa org buat kita jgn kita buat org..:)

sis lily@klu kita rajin berusaha insyaAllah ada jlnnya kn kak...terima kasih kak..:)
*err,jgn xleyh..hehe

umie@yup,mulut org umie,xleyh nk kata..:),fuuh,grngnya...hehe

cik nisa@betul yu..:)

nora@terima kasih awak ats sokongan yg awk bg...:)

yen@betul,pengalaman tu yg kita beljar,kesilapan yg metangkan kita...

khumaera@hati manusia,terima kasih...:)

chaza@insyaAllah diri mampu bersabar..:)

nazirah@betul tu..:)

ila@yup,setuju..insyaAllah diri juga dlm proses pmbeljaran yg baru hari2...:)

namee@insyaAllah namee,namee pun boleh jugak,terima kasih ye namee..:)

zul@yup,msing2 ada klbihan n kekurangan diri,kita tak smpurna..terima kasih zul...:)

faaein@insyaAllah faaein,lakukan lebuh baik masa akan dtg,usaha utk buktikan..:)

ayu@tak leyh ckp mcm tu ayu,hidup kna selalu tnduk..xleyh mninggi..insyaAllah ayu..aie berusaha lakukan yg terbaik dr apa yg ada skrg,terima kasih..:)

amna said... BALAS

ilmu di dada tiada tandingan..
ijazah, diploma semua tu bukan taruhan ttpi pengalaman yang kita ada ^^

meisnani said... BALAS

meh nani bg panduan nak taa?? ahahaha.. nani da layak nk bg pnduan sbb de sijil... wot! wott! ahaha

ABU said... BALAS

yeaaah! betul..jgn perkecilkan orng lain... setuju..

EmpayarUtama said... BALAS

Salam, maaf pertama kali singgah terus nak bg komen. Aku x kata setuju atau tidak kerana masing2 ada pandangan.

Dari pemahaman aku mungkin yang bertanya tu bukan nak sukat IQ cuma nakkan kepastian atas CARA jawapan diterima yang tidak meyakinkan. Kerana sebaik-baiknya ada seseorang (tak semestinya guru atau sekolah maupun universiti) yang memberi tunjuk ajar; bukan seratus peratus rujuk buku atau - iyalah takkan terus pandai dengan sendirinya.

Mungkin itu jawapan atau kepastian yang ingin diperoleh sipenanya. Maaf kalau aku salah, ini pandangan peribadi, akupun masih belajar

Mya said... BALAS

aww sama2 =)

hafiz hafizol said... BALAS

amboi kemain lagi org tu.. kecian ko kan.. xsoh layan dia. abaikan suara sinis tersebut..
yang penting ko yakin ko boleh buat..
yakin boleh gemilang..
dimana ada kemahuan , di situ ada jalan bro.. senyum meyh.. haha..

Saiazuan said... BALAS

tiada batasn dlm pembelajaran.. aku suka belajar :)

aiEz said... BALAS

amna@itu jer yg aie ada amna,pngalaman kerja skrg...:)

meisnani@err,=..=!

abu@yup abu..:)

empayarutama@wslm,terima kasih singgah sini,tak apa kita masing2 punya pendapat dan pandangan..terima kasih sudi berikan pndangan..:)
mmg ada yg ajr,bekerja di kdai komputer,pd awlnya mmg tak ada sbarang asas ilmu komputer,tp majikan memberikan tnjuk ajr untk melakukan sesuatu dan cara menyelesaikan sebarang masalah,mncari dan menyelesaikan mslh yg diterima..dr situ tau serba sedikit ttg semua ni...tak apa,lagi sekali terima ksih berikan pndapat n pandangan..:)

mya@ :)

hafiz@insyaAllah,yakin2..thanks bro..:)

saizazuan@yup,sampai ke liang lahad kiter dituntut mencari ilmu..:)

Addin said... BALAS

sampai bila bila pun ilmu Allah kita tak habis belajar kan. & tak perlu la sampai nak perkecil kan orang lain. um manusia.

wahida said... BALAS

practice makes perfect..

Rtp Farra Arisha said... BALAS

don't judge a book by its cover. kerna luaran tidak semestinya sama dengan dalaman. jangan pandang sebelah mata sahaja :')

any works bakalan menjadi prefect jika sebarang proses dilakukan berulang2 kali! :)

aiEz said... BALAS

addin@yup,betul..tu yg ada kata tuntut ilmu sampai ke liang lahad.manusia bermacam addin..:')

wahida@betul,insyaAllah..:)

farra@terima kasih,ats sokongan diberikan...:)

RinsyaRyc said... BALAS

waa.. memng discussion abis.. komen-komen orangni buleh muat satu entri lain.. kih3..

aiEz said... BALAS

rin@err,;)

Syazwan Che Deraman said... BALAS

asal ngan mamat/minah tu?.

nak cari pasal tu.

aku paling pantang orang perkecilkan orang lain dengan kata kata sinis macam tu.

tak reti jaga mulut.

RinsyaRyc said... BALAS

buatla entri baru.. *chewah.. meminta-minta pulak.. haha

aiEz said... BALAS

syazwan@xpe bro,sabar..ni pn dah okeh dah dr terasa hati,lpas baca komen kwn2 sume kat sini...thks sgt pd semua..:)

rin@err ada2..jap lg..;),
pukul 12..

BlueiceButterfly said... BALAS

~pedulikan pandangan sinis orang..yakin dengan kebolehan sendiri..:)

aiEz said... BALAS

blueicebutterfly@insyaAllah,terima kasih..:)

Anak Wak Mail said... BALAS

sabarlah ye..ayah aku pon tak sekolah tinggi..tp macam2 dia boleh buat..aku percaya kat kau!

aiEz said... BALAS

anak wak mail@terima kasih,insyaAllah yakin pd diri..:),terima kasih semua yg berikan komen dan kata2 semangat...:)

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates