October 23, 2011

Oh!Meow Meow...






Assalamualaikum




Baru ni ada beli Mastika keluaran terbaru,dan cover depan pulak gambar seekor kucing yang kudung kedua tangannya kerana mencuri.Serius sedih,bila tengok ada yang sanggup buat sampai macam tu sekali.Apalah dosa seekor anak kucing yang sedang lapar pada tika itu,melainkan hanya mencari makanan.Tapi ada juga manusia yang sanggup menetak kedua-dua tangannya kerana kesalahan yang dilakukan.

Masih ada manusia yang sanggup buat macam tu sekali walaupun punya akal yang telah diberi.Cuba bayangkan apa agaknya akan derita jika si pelaku dibuat perkara yang sama?bukankah tahu betapa sakitnya rasa.Untunglah ada juga insan yang punya hati dan perasaan dalam diri,tahu menghargai dan menghulurkan simpati.Membawa pulang anak kucing yang dalam keadaan lemah tak bermaya dan cedera kerana sifat kejamnya manusia itu sendiri.Itulah dia kisah kucing yang bernama Hero.Nak tahu lebih-lebih beli ler,ye tak?hehe...

Dan ini kisah diri ni pulak.Serius,memang dulu tak berapa suka sangat dengan kucing ni.Bukannya apa,cuma agak tak selesa bila kucing ni suka terlebih manja.Gesel kaki nak menunjukkan manjanya tu.Tapi itulah,kuasa Allah kan,takkan ada siapa yang menduga,apa yang kita benci dan itulah yang akan dapat.Satu hari kucing yang ada sekarang diberikan oleh seseorang pada diri ni sebagai satu amanah dan juga hadiah untuk dijaga.Bayangkan dari menyampah dengan kucing ni,tapi boleh pulak sekarang suka kucing.Dari situ jugaklah mula perhatikan dan memahami kucing ni,perilakunya macam mana.Dari kecik dibela sampailah sekarang dan kacak jugak rupanya,hehe..;p

Dari situlah mulanya suka kat kucing ni.Sekarang ni ada pulak orang yang sanggup buat perkara yang kejam pada kucing ni.Tak tahu macam mana ada manusia yang sanggup pukul,bunuh dan paling baru video yang kecoh di facebook sekarang sampai sanggup bakar kucing.Kenapalah sanggup buat sampai macam tu sekali,tak kiralah apa sekalipun tapi kita kan dah diajar apa jer benda yang bernyawa ni janganlah sekali kita sakiti.Bukannya kita jer yang nak hidup,makhluk macam ni pun kita kena jaga jugak.

Betullah kata orang,dalam dunia binatang tak ada manusia pun,tapi dalam dunia manusia ada jer manusia bersifat binatang...


p/s:grrr!

37 comments:

Namee Roslan said... BALAS

ayie tengokx cite Korea cite hantu. tajuk dia Cat apa entah namee x ingat. tp ia kisah psl kekejaman manusia kt kucing. so hantu ni macam rasuk smua kucing ah jd jahat. hehe. em manusia zaman skang makin bodoh n xde akal. namee rse baik bg akal tu kt binatang kalau manusia sendiri xtau nk pakai sebaiknya.

aiEz said... BALAS

namee@yeke?agak2 ingt x?macam best jer namee citer,hee...tula,ada akal xnak digunakan dgn sebaiknya..gram jer..

kajaharuna said... BALAS

serius tak sanggup tgok video yang ada dera2 haiwan ni..

tak kesah la kucing ke, anjing ke..
sedih tengok nye..

LiLy @ MumMyQiStInA said... BALAS

Comel nye kucing..

kejamnye org tu sanggup buat kucing tu mcm tu..mmg takde hati & akal fikiran..

Dulu pun akak tak sberapa suka dengan kucing..tapi disebabkan Qis ni pecinta kucing..tu yang sanggup pelihara kucing skarang ni..Qis mmg Cat lover..mana2 nampak kucing suh bawa balik.. ^_^

gdsbnga said... BALAS

ape masalah die nak tetak tangan kucing tuu . kucing mane ade akal . kalau ade akal dah lame die g keje cari makan sendiri . apelahh

Nora Yusop said... BALAS

sy pn suka+syg sgt kt kucing ni..prnh ngis sgt2 pasal bnda...

adwafarahin said... BALAS

err adwa jugak takut kucing..tp adwa xde la nk seksa die
tu kan binatang kesayangan rasulullah :)

ABU said... BALAS

kejam gile potong kaki kucing.. bedosa la orng tu.. mnjawabla... kasihan kat dia..

Zul Fattah said... BALAS

sayangilah makhluk Allah yg lain.. kucing tu pun ada perasaan jugak... jgan duk dera dia..

EYFAalias said... BALAS

eyfa tgk video kucing ni menangis2 kot. sedih gila bila manusia buat macam tu dekat binatang . hmm

Cahaya Hidup said... BALAS

mastika??? Ain pun dah baca.... and ain obses giler kat kucing....cant imagine mcm mn kucing tu tahan sakit time kakidia kenan kerat.... :(

RinsyaRyc said... BALAS

sapa yang sanggop buat jahat kat kucing tu, memng sah nak aku pi belasah dia kan?
*cakap beranila.. = ="

undang2 binatang peliharaan tak adake? undang2 binatang liar aje ada... = ="

Cik Tetra said... BALAS

saya suke kucing sgt2..xde kucing x boleh hidup la sye.. :)

aiEz said... BALAS

kaja@yup awk,sy pn sma,mkhluk yg bernywa dibuat mcm tu,ptt btl...

sis lily@hee,kucing org bg kak...tu la akak,mmg kjm...wah,best2...xpe kak,tu tanda qis penyayang orangnya...:)

gdsbnga@tu la,err cari kje cari mkn?hehe

nora@sama2 kita,,sy pn sma..sedih jer tgk..terkilan ada mnusia snggp buat mcm tu...

adwa@err tkt kucing?jgn tkt..comel tau..tu la,kucing mmg haiwan kesayangan Nabi...

abu@kjm,nt kat sna nt jawablah dier...

zul@yup bro,bkn kita jer..syg sesama makhluk Allah ni....

efya@mmg sdih la,xptt btul...:'(

ain@yup,sama2 cinta kucing jgk..tu la,siksa jer dia rasa...

rin@err grgnya rin?baru aie tau..=..=!,tp type je la ye,hehe...
ada jer baru buat rin,lpas kes yg kucing mati kat pst pjgaan kucing aritu...

cik tetra@err,mmg mnt kucing ni..:)

Faaein Talip Roy said... BALAS

sedihlah.. manusia yang mencuri tu.. tak nak pulak dia potong tangan orang tu... kucing yang tak ada akal tu jugaklah dia buat camtu.. sedih.. manusia semakin kejam.. saya kecik2 dulu pernah bela kucing.. tapi sebab tak reti nak jaga terus tak bela dah.. dan sekarang macam fobia aje dengan kucing..

kim heeruul said... BALAS

kesian kucing tu kan..
org yg ptong kaki kucing tu memang tak berhati perut langsung..

Paris Lipton said... BALAS

suka kucin tp fmly xsuka bela, nnti dh kawen nk bela buat bntl bushuk...huahuahua

aiEz said... BALAS

faaein@err sbb manusia sesama manusia tkt dibuat mcm tu,cuba klu ada hukum hudud,dah lama dah kena balik...err,kenapa eh jadi macam fobia?kucing comel sgt..:)

kim@tu la,moga si pelaku insaf...

paris@err,amboih jauhnya fikir...heehe..;)

IMANSHAH said... BALAS

tengok lah youtube dia, pasti tersentuh

✿ Cik Nisa ✿ said... BALAS

sedih yer tgok kucin2 tu . haiwan mane la tahu pape . haish macam2 .

p/s : kucin haiwan kesukaan nisa . wee ♥

meisnani said... BALAS

thumbs up! ^_^

yen(toka ziizokukuto) said... BALAS

sedihlah bila kau talk sal kucing ni,,hhuhuh,,teringat kat my kucing ,,,

Umie Artoqiemie said... BALAS

aduyai.. kalo ye pun jentik telinga pun dah memadai. pandai2 je potong tangan mereka.. kesiannya..kalo obeh tau ade bende macam ni berlaku kat kawan dia.. nanges dia..kucing aiez sapa nama?

YOUsoF said... BALAS

Orang yang tak ada hati perut je sanggup buat benda kejam macam tu. Binantang pun tahu erti kasih sayang..



Kejam sungguhlah yang bakar kucing tu, dia tak tahu ke hanya Pencipta yang layak membakar makhluk-Nya?

aiEz said... BALAS

imanshah@yup bro,dh tgk dh...cekal kucing ni...

nisa@tu la,err sama2..hee..:)

nani@err..:)

yen@err kenape dgn kcing yen?

yousof@tu la mmg kejam sgt,akhirat sana jwblah nanti...

umie@yup,jentik pun sikit2 jer...sbb tau sakit...kucing aie namanya shoyue,hee..nama cam pelik jer kan?hehe

Warna Warni Kehidupan said... BALAS

kucing binatang yang comel, sampai hati wat cam tu..

Umie Artoqiemie said... BALAS

hahaha.. jentik banyak bahagian telinga takpe.. telinga meow2 kebal.. shoyue, maksudnya?.. amboi nama nak kuria je aiez nih..

aiEz said... BALAS

warna@yup,betul2...xptt btul..

umie@err..kucing aie xbleh usik sikit,kalau sntuh jer bdn dier abeslah calar balar tgn kne cakar n gigit...grg ya amat,=.=!
err,xde maksud...tetibe trkenan nama tu,hehe..nmpak ala2 kuria2 jer,hehe..;p

meisnani said... BALAS

cukupla nani da bela 2ekor kucing yg salu bawak tdow same..
tp....
sekor mati sebab tminum racun rumput.. sekor lagi hilang... ='(

Faaein Talip Roy said... BALAS

bila agaknya hukum hudud dapat dilaksanakan di sini? hurmm..
err.. fobia.. sebab.. pernah terpijak ekor dia.. lepas tu.. paham-paham ajelah..

Nurnajwa KZ said... BALAS

Diorng ni jahat la :(

Addin said... BALAS

umm manusia macam tu taktau apa yang dia fikir kan sampai sanggup buat macam tu .

rozeeta rashid said... BALAS

manusia dengan manusia pun kejam. dengan binatang lagi lah. tetak tangan orang tu pulak baru tau!

aiEz said... BALAS

nani@err,alahai kesiannya...sabar ye...

faaein@tak tahu la awk,klu ada hukum hudud dilaksanakan jamin tak byk sgt bnda2 mcm ni...err,fhm2 mesti kna ckar2..aie pun selalu kna dgn kucing aie ni,garang ya amat..=.=!

najwa@tu la,sedih jer...=.=

addin@seolah buat sesuatu tnpa fikir pnjang...sedih jer

rozeeta@yup betul,klu dier rasa mcm tu baru tau azab yg kucing tu rasa...

**::CIKNUURUL::** said... BALAS

betol,.dlm diri manusia ni ade sifat kebinatangan,.maaf,word agak kasar,.tp ye la kn,dh mcm2 jenayah dh zaman skang ni,.gerun bila nk kuar umah sorang2,.haih,.mintak jauh dr ape2 jenayah,.


err,CN pon xbape suke kucing,.ehee,.

aiEz said... BALAS

CN@tu la,mmg dapat dilihat skrg ni mcm2 jer kes jadi...moga terpelihara hendaknya...err,ruginya awk..:)

blog-tips-kurus said... BALAS

macam 'najib' apek laaa... :-)

kucing ade 6th sense, dia tau kalau kita tak suka dia..

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates