November 24, 2011

5 Minit Lagilah...





*gambar dari uncle google*





Assalamualaikum,





"5min lagi la aku solat,
penat kot aku dah la kerja dari pagi tadi..."

"solat maghrib tu kan singkat masanya,
segerakanlah..."

"kejap lah,
aku penat lah...
ko faham kan aku cakap?..."

"faham,
okeh aku minta maaf okeh..."

"apasal ko minta maaf?
bukan ko buat salah pun...
salah aku kan lewatkan solat..."

"ye,tapi aku nak minta maaf jugak...
andai kata la kan,
5min waktu ko nak rehat ni...
tiba-tiba nyawa aku ditarik macam mana?
aku tak nak nanti aku mati aku buat ko terasa hati dengan aku...
nanti seksa aku kat sana nak cari ko,
nak minta maaf...
sedangkan ko dan aku alam tak sama..."

"woi,janganlah merepek...
aku tak amik hati la...
aku tau salah aku...
aku pun minta maaf jugak..."

"yup,aku pun silap jugak...
cuma kita tak jangka kan apa akan jadi 5min lagi...
sama macam bola,
dengan masa 5min tu macam-macam kita tak jangka...
5min bermacam perkara ko dengan aku tak duga,
dalam 5min banyak orang mati disana sini,
dalam 5 min persahabatan yang bertahun bina boleh putus macam tu jer,
dalam 5 min juga boleh putus ikatan saudara.
terlalu lama 5 min tu beb,
tak siapa yang tahu semua rahsia dalam 5min tu...
sebab tu sebelum apa-apa aku minta maaf kat ko,
aku pun banyak buat dosa...
jadi tak nak la aku rasa terbeban lagi,
dosa aku dengan ko..."

"ko dalam cerita ko ada jer macam tuju kat aku kan?
dan-dan ler ko citer pasal ko..."

"err,mana ada....
aku citer pasal aku la ni...
5min yang menjadi misteri,
kan-kan?hehe..."

"yela,
ko ada jer ayat nak kenakan aku balik...
grrr!!..."

"err,hehe...
rileks la,
ko kan kawan aku...
so kena la selalu tegur kan..."

"errmm,ye la..."

"hehe..."



*tak ada siapa yang tahu apa akan jadi dalam masa 5min selepas ini.Jom selesaikan apa yang tertangguh,selagi ada masa.Segerakan dan usah tertangguh...

30 comments:

meisnani said... BALAS

text yg tertangguh berminit2.. =,=*

adwafarahin said... BALAS

adwa kadang2 suka lewatkan solat jugak..takut tp still degil buat lagi..

aishhh adwa! adwa! berubah

*psstt aie,sori woo lama x jenguk sni,klu adwa x busy sgt dah nnt adwa dtg lg ^^

Awan Biru said... BALAS

Seronok jika ada teman yang selalu mengingatkan kita. Malangnya, Awan tiada teman sebegitu.

LiLy @ MumMyQiStInA said... BALAS

Setiap saat amat berharga..apa2 pun boleh terjadi..Baguslah ada kawan yang saling mengingatkan..

*sangat unik jam tu.. ^^

RinsyaRyc said... BALAS

macam lagu 5 perkara tu. ingat lima perkara..

skang 5 minit pulak. lima minit pun banyak yg susah nak spnd time

Nurul Iman Rosman said... BALAS

kerana itu lah masa tidak boleh dibeli walau dengan ape cara sekali pon.

kite yang kejar masa, bukan masa yang kejar kite ~ :)

Paris Lipton said... BALAS

ermmm terasa jap, yelah byk btol xmntak maaf kat org lagi ni...egolah...xpelah walau bkn salah kita ttp nk mntk maaf jgk! kot2 die ade yg trase ke. hati org...

محمد رازيق said... BALAS

sempoi bro. jgan bertangguh.. walaupun ianya hanya 5 minit..

محمد رازيق said... BALAS

sempoi bro.. yang penting jangan bertangguh. walapun ianya hanya 5 minit.

Aki said... BALAS

pergh bro.. lama menyepi.. sibuk ke?? hm,betul,apepun sebenarnya tak elok bertangguh.. terutama bila melibatkan kewajipan kita kepada Tuhan.. ^_^.v..

YOUsoF said... BALAS

Yup. Masa itu terlalu tinggi nilainya. Macam² boleh jadi dalam hanya 5 minit.

Aku pun tengah cuba buang tabiat menangguh ni..

Ardini Humaira said... BALAS

bertangguh tu satu perbuatan yang rugi :)

FIFIEY LYCHEE MARATION said... BALAS

comel foto goole tu! hehe, yep, jgn suka menangguhkan masa kerana sesaat yang lewat itu juga mendatangkan sebarang kemungkinan!

Rtp Farra Arisha said... BALAS

yap, menangguhkan kerja itu tidaklah terlalu bagus. jika ada wkatu terluang, rajin2lah menyelesaikannya asap! :)

yen(toka ziizokukuto) said... BALAS

lebih dari 5 minit diperlukan untuk menghayati,,entry ni,,hehehe,,thankz :)

Umie Artoqiemie said... BALAS

entry ni 5 min jugak ke? hehe..
5 minit lagi aku solat << nak mintak ko tolong nasihatkan budak ni haha

Namee Roslan said... BALAS

benda lain tangguh takpe. solat xleh. :)

amna said... BALAS

5 minit tu la yang payah nk jaga tu~
*gambar tu mmg cun :)

Addin said... BALAS

dengan hanya 5 minit memang macam macam boleh jadi. sekelip mata je.

Lady Shana Sweet said... BALAS

5 minit.. ape2 bleyh jadik...

rozeeta rashid said... BALAS

sentiasa beringat apa yang jadi keutamaan kita. hargai setiap minit yang ada. =)

KizZ said... BALAS

Wah...tersentuh sekejap..huu

CikGu Ma said... BALAS

salam jumaat...sapa berani minta tangguh kematian??? (",)

jom baca (",)
kata-kata adalah cermin peribadi

cimOt said... BALAS

masa umpama pedang!!
lambat kena pancung!!

meisnani said... BALAS

http://meisnani.blogspot.com/2011/11/adakah-lelaki-seperti-ini.html

Juliet_iRa~" said... BALAS

:)

hargai setiap saat yang ada..

EmpayarUtama said... BALAS

Tak dan dah... Dah hujan pun baju sidai sumer basah huhuhuhuh. Eh tuka header?

Fatin Mraz said... BALAS

tabiat bertangguh ni kalau dibaca dari sejarahnya..adalah perbuatan syaitan laknatullah.. asyik nak lengah..
tahun baru ini lebih semangat dan berdisiplin~

anamizu said... BALAS

mmg sllu je kite tangguh2.. adeh xmo tangguh2 dah pasni...


*aiez kat tapah eh?? wahhh nti cik ana nk try p la kedai aiez..hehe






luv,
cik ana

ILA HonEyBuNNy said... BALAS

tu la..kena hargai masa betul2 kan walaupn seminit...hehehhe

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates