November 27, 2011

Cepatnya Masa Berlalu...







Assalamualaikum,





Hari ini bulan baru dalam kalendar Islam,dan bila tibanya bulan baru ni berbagailah azam tahun baru dan tekad pada diri.Berjanji melakukan penghijrahan pada diri,adakah azam yang dulu telah terlunas?atau masih lagi ditakuk itu lagi?tepuk dada tanya pada diri sendiri.Sama,diri ini pun macam tu juga,bila ada tibanya tahun baru,berbagai azam baru dibuat.Ada yang tercapai dan ada yang sangkut dipertengahan,heh.

Bila jer nak melakukan sesuatu kebaikan,selalunya banyak sangat halangan.Tapi andai diri bersungguh-sungguh untuk berubah kearah kebaikan,niat yang baik segalanya dipermudahkan,insyaAllah.Biar apa pun yang datang menduga,jadikan itu sebagai satu cabaran,pokok pangkal terletak pada hati.Memerlukan tekad dan disiplin pada diri agar lebih baik dari tahun yang sudah-sudah.

Berpesan juga pada diri,sama-samalah kita perbaiki mana yang kurang selama ini.Biar ada keseimbangan antara duniawi dan diakhirat nanti.Mencari apa yang sebenar-benarnya yang dicari selama ini dalam diri dan bersama menghayati saat penghijrahan yang bakal dilakukan nanti dan bukan sekadar berazam seperti tahun yang lepas tapi kotakan apa yang dikatakan.Penghijrahan harus dilakukan...

47 comments:

meisnani said... BALAS

moga2 azam aie tahun ni terlaksana okayh =)

Nur Ayuni said... BALAS

alhamdulillah.ketemu kita di tahun baru.nak pasang azam jangan nak tamak orang kata.. biar satu azam dari berpuluh2 azam tapi satu pun tak jadi.. semoga tahun baru islam ni membawa satu penghijrahan pada diri dan seluruh umat islam.
jangan asyik nak suka2 time tahun baru 1 januari. tahun baru islam pun kena la meriah.

salam maal hijrah 1433H

Nora Yusop said... BALAS

Berhijrahlah dgn niat memperbaiki diri ke arah yg lebih baik. Tp niat biar kerana Allah Ta'ala.. itu lebih afdol...

Insyaallah, semoga dipermudahkan segalanya..

محمد رازيق said... BALAS

jom bro.. lunaskan azam tahun-tahun lepas yang tidak terlunas.. sambil2 tu hayati perubahan yang dilakukan.. inshaallah

Alieza Dayasari said... BALAS

yaa cepat masa berlalu. tnpa kita sedari pelbagai yg telah terjadi.
menjelang tahun baharu...
harap2 dpt membaiki diri drpd segala kekurangan....

singgah2... baca entry.. tgk iklan.
sama2 tambah $$$ blog

RinsyaRyc said... BALAS

Salam maal hijrah aie.. ^___^

Jom buat matlamat baru!

Fatin Mraz said... BALAS

insya allah.. tahun baru ini niat dan azam yang baik.. disertakan dgn kesungguhan..
salam maal hijrah~ :)

✿ Cik Nisa ✿ said... BALAS

salam maal hijrah aie :)

Dr Zatiel Ismail said... BALAS

hi. sy ingat tahun dpn nk kawen dan ubah kpd kehidupan yg lebih sempurna.

Addin said... BALAS

selamat tahun baru aiez ^^

ShahzCudin said... BALAS

azam tu mcm objektif..klo x cpi kena cek balik..jgn langsung xde azam kn?

Lea Isnawi said... BALAS

salam maal hijrah =)

Eyda Syahida said... BALAS

hahaha sentap makk..

eyda kalo dah tahun baru, sebok nak cari azam baru padahal azam lame ntah kmane. tapi biasenye, azam eyda tiap2 tahun, same je. huhuhu

Razil Tahir said... BALAS

betul sangat.....
jom sama-sama muhasabah dan berbaiki diri... :)

aiEz said... BALAS

nani@err insyaAllah,amin..^^

ayu@betul tu,azam yg lama pun kena lunaskan juga..semoga tahun baru ini,membawa satu penghijrah yg bermakna pada diri,salam hijrah kembali...^^,

nora@yup yg penting adalah niat keranaNya,insyaAllah begitulah hendaknya..^^

mohdrazik@moh kita bro,betul bro kena ada penghayatan dgn perubahan yg kita nak lakukan...:)

alieza@insyaAllah moga dpt perbaiki mana yg kurang...^^

rin@salam maal hijrah kembali rin,jom kita...kena ada hala tuju dalam hidup,^^

fatinmraz@insyaAllah,apa matlamat yg ingin dicapai perlu ada kesungguhan dalam diri,salam maal hijrah kembali..^^

nisa@salam maal hijrah juga dr aie..^^,

dr zatiel@hi juga,alhamdulillah..satu penghijrahan yg besar dlm kehidupan..^^

addin@terima kasih addin...^^,
addin juga tau...:')

shahz@yup,betul tu...ada niat akan perubahan dlm kehdupan..^^

lea@salam maal hijrah kemabli..^^,

eyda@err,kena ada usaha utk kearah apa yg kita target tu...hee..^^

razil@marilah kita sama2..^^

Rtp Farra Arisha said... BALAS

insya-Allah, kita boleh..bersama kita lakukan penghijrahan diri dan minda! :))
selamat menyambut maal hijrah aie!

LiLy @ MumMyQiStInA said... BALAS

Salam Maal hijrah Aiez..
Insyallah..Sama2 kita berhijrah ke arah yang lebih baik..^^

CintaZulaikha said... BALAS

salam maal hijrah buat aeiz..

Paris Lipton said... BALAS

tulah...spe ble nk perangai lame...
slm maal hijrah :))

ILA HonEyBuNNy said... BALAS

ya..masa berlalu dgn begitu pantas....

salam maal hijrah..;-)

anamizu said... BALAS

salam maal hijrah aiez.. semoga tahun baru membawa lbih keberkatan pd kita semua..aminnnn ^__^





*kedai aiez kat tapah ktne eh? =P



luv,
cik ana

say to easy=) said... BALAS

salam maal hijrah..ape2 yang kita wat mulakan dengan nawaitu dan lakukan secara ikhlas :)

Papa Mifz said... BALAS

samo2 la kito perbaiki diri...

salam Maal Hijrah...:)

Juliet_iRa~" said... BALAS

salam maal hijrah..:)

jom perbaiki diri ke arah lebih baik..:D

aiEz said... BALAS

farra@yup,kita mampu melakukannya...ayuh,kita lakukan penghijrahan,salam maal hijrah juga dr aie...^^

sislily@salam maal hijrah kak,jom kita menjadi lebih baik dr sebelumnya...^^

siszulaikha@salam maal hijrah juga kak...^^

paris@yup betul tu,jom2 kita muhasabah diri...^^,

ila@terlalu pantas,kdg sampai tak sedar..==',salam maal hijrah juga awk...^^

ana@salam maal hijrah kembali ana,insyaAllah amin...skrg dah tau sudah,hee...^^

saytoeasy@salam maal hijrah kembali,betul2..jd mari kita ikhlas dlm penghijrahan dilakukan nanti..^^

papamifz@betul,sama2 kita...salam maal hijrah kembali,hee..^^

ira@salam maal hijrah kembali,sama2 kita perbaiki diri...^^,

anamizu said... BALAS

weeeee~ aah iye skg dah tau ktne kdai nye..senang nk terjah nanti..hehe





luv,
cik ana

aiEz said... BALAS

ana@err,okeh aie nyorok nanti..haha..^^

Wanie said... BALAS

salam maal hijrah :)
same2 kite berhijrah menjadi lebih baik dari sebelum ni ^^

rozeeta rashid said... BALAS

sama2 kita jadi lebih baik. hari ni lebih baik dari semalam. esok lebih baik dari hari ni. =)

cik ika said... BALAS

salam maal hijrah..moga pe yg d hajati tercapai..amin..

aiEz said... BALAS

wanie@salam maal hijrah kembali,jom kita...^^

rozeeta@jom kita,hari2 lebih baik dr yg sebelumnya...^^

cik ika@salam maal hijrah juga,amin insyaAllah...^^,

Aien Not Alien said... BALAS

pejam celik masa berlalu..


Salam Maal Hijrah Aiez...

adwafarahin said... BALAS

slamat tahun baru aiez! semoga di tahun baru nie hati kita bersih dr segala kekotoran dunia kan? :)

Namee Roslan said... BALAS

ayie..hmm 2011 ni pun byk bnda namee tak achieve pun. :( 2012 ? hmm, kdg2 namee rse gv up juga sbb namee rse xtau nk buat apa. plak namee ni ada murung. but neways, salam maal hijrah ya ayie :) semoga kita semua berhijrah :)

onie said... BALAS

salam maal hijrah kawan :D

cimOt said... BALAS

jgn pernah berhenti utk terus berazam..tak semestinya setiap kali tahun baru je..

amna said... BALAS

insyaAllah..
semoga dengan kedatangan tahun baru akan menjadikan kita semua insan kamil. amiiiiin~

aiEz said... BALAS

aien@betul aien,kjp jer rasa,salam maa hijrah kembali aein...^^

adwa@selamat tahun baru jgk adwa,hee...insyaAllah adwa,sma2 perbaiki diri..^^

namee@err,yeke..namee jgn rasa mudah mengalah,harus bangkit utk capai apa yg kita inginkan.namee ada murung?namee jgn duduk sendirian,ambil masa utk beriadah atau berbual dgn seseorg utk atasi murung tu..err,salam maal hijrah namee,sama2 kita...^^

onie@salam maal hijrah juga onie..^^

cimot@betul2,perlu setiap masa..^^

amna@amin amna,insyaAllah..^^

Zul Fattah said... BALAS

muhasabah diri balik... dan lakukan dgan istiqamah.. itu yg terbaik

Zul Fattah said... BALAS

muhasabah diri balik... dan lakukan dgan istiqamah.. itu yg terbaik

KizZ said... BALAS

Pejam celik pejam celik..Eh dah esok??

YOUsoF said... BALAS

Salam Maal Hijrah.. Selagi bernafas, kita memang kena sentiasa cuba jadi lebih baik dari sebelumnya... ;)

Namee Roslan said... BALAS

txs ayie. namee akan cuba lawan murung :) em ...terima kasih.

aiEz said... BALAS

zul@yup bro,insyaAllah sama2 kita..^^

kizz@err,hehe...kejap jer masa bro..^^

yousof@salam maal hijrah shbt,betul tu,lebih baaik dr yg sebelumnya...insyaAllah..^^

namee@err sama2 namee,kitakan kwn...insyaAllah,ayie yakin namee mampu..^^

kajaharuna said... BALAS

aiez.... saye lambat, tapi nak ucap jugak..

SELAMAT TAHUN BARU ISLAM :)

aiEz said... BALAS

kaja@masih awl lagi,hee..selamat tahun baru kembali kaja...lama awak xonline...

FIFIEY LYCHEE MARATION said... BALAS

tahun baru dtg lagi! jum cari dan selidiki apa azam yg belum terlaksana!

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates