November 02, 2011

Surat Balas Adam Pada Hawa...






Assalamualaikum,


Tadi jalan-jalan blog BulatMata,
tertarik rasanya nak buat entri balas dari entri terbaru Cik Rin kita ni.
Nak baca hasil karya beliau yang lain,jemput singgah SINI..   ^^,


Ini entri jiwa-jiwa,jangan pitam selepas baca...=.=!


Surat untuk Hawa..


Dari Adam,

Hawa,satu hari insyaAllah awak akan bahagia selamanya dgn saya,menjadikan awak halal utk saya...

Hawa,saya faham terkadang awak emosi awak mahu menguji diri ini dan awak sememangnya memerlukan perhatian dari saya utk awak....

Hawa,saya sedikitpun tidak terkecil hati mahupun terasa emosi dengan awak kerana saya tahu awak punya jiwa yg halus dalam diri...

Hawa,takkan sekali saya nodai janji yg pernah terpatri antara kita...hanya maut dapat memisahkan kita,dan cinta pada yang Esa juga ttp dihati saya...

Hawa,saya cuba mencuri sedikit masa agar awak tidak terasa hati mahupun melukakan hati awak..

Hawa,inilah saat diri diuji kesabaran pada diri ini...

Hawa,saat maut datang menjelma takkan siapa menduga..andai saya pergi sebelum awak,awak juga milik saya...


*fuhhh,muntah ijo...*

42 comments:

adwafarahin said... BALAS

janji mcm nk gila klu x ditepati mau meraung x berlagu kang hikhikhik

azam said... BALAS

:) janji manis ke ni?

RinsyaRyc said... BALAS

muntah darah! ha3

Faaein Talip Roy said... BALAS

fuyyoo... berjiwa-jiwa baca surat ini.. ;p

hawa.. semoga tabahlah mendapat seorang adam sepertinya..

Aki said... BALAS

fuh,memang berbalas2 surat cinta jiwang dah ni.. ^_^.v.. Terbaek Bro.. Aki dah lama tak menjiwang2..

Anum said... BALAS

janji manis.. hehe

Eyda Syahida said... BALAS

hikhokkk!! suke rin letteww.. muahahaha

LiLy @ MumMyQiStInA said... BALAS

Janji2 Manis.. ;)

Janji Mesti ditepati.. ^_^

rozeeta rashid said... BALAS

wahhh. kalau ada orang bagi surat macam ni boleh pengsan nih. hehe.

**::CIKNUURUL::** said... BALAS

wah wah wah wah wah wah wah wah wah,.hehehe

Daddylicious said... BALAS

insyaallah bakal muncul nanti...:)

Rtp Farra Arisha said... BALAS

these sentences in the letter penuh dgn ayat2 cinta..fuuuuuuhhhhhh :'D

Umie Artoqiemie said... BALAS

wuhh.. cair bai haha.

yen(toka ziizokukuto) said... BALAS

errr bro,,,,syahdu beb haha

Umie Artoqiemie said... BALAS

ooo.. sokong omak ye.. jahat2!!!

BlueiceButterfly said... BALAS

~fuhh..jiwang abis tue..keh3
untungla hawanya..:p

HajarRasdi [BdkKck] said... BALAS

huisshh dia wat sniri ke copy mana2 ni?

aiEz said... BALAS

adwa@tau xpe,jangan mudah melafaz janji bahaya woo.;)

azam@err entri jer,sesengal ubi...;)

rin@err,hehe...entri balas rin jugak,hee..;)

faaein@err,hoho..sekali sekala jiwa2,moga adanya Adam seperti itu..:)

aki@err,aki entri gurau senda ni...dengan owner bulat mata..:)

anum@err,tau xpe..tp bkn sy,hehe..;)

eyda@xmo2 gosip..hoho,bahaya tu..;)

sislily@err,betul kak...janji kena tepati..jgn mudah juga lafaz janji..;)

rozeeta@terkedu membisu lidah kelu diam seribu,ewahhh..;)

CN@aip,xmo gosip2..hehe

daddylicious@insyaAllah..;)

farra@ayat2 cinta yg berbunga2,hehe

umie@dgn aie?ke dgn entry?hihi..;p

yen@hoho,jiwa2 gak ko ye...;)

athirah@huhu,sekali sekala..;)

hajarrasdi@sendiri buat,hak cipta terpelihara,entry spontan...;)

ekabukanmakcikkau. said... BALAS

dari hawa,

adam, nanti kalau kita kawen jangan lupa tolong basuhkan pinggan dan sapu rumah ketika saya berblogging. jangan lupa tau Adam? peace yawwwww


lots of love.

Ruzzezanie said... BALAS

perghh!!!! meremang bulu tengkuk bace!


* bila tulis sendiri tak meremang, tapi bace org lain tulis, meremang-remang terusssss...

Zul Fattah said... BALAS

syahdu bila baca entry ni..

Nurnajwa KZ said... BALAS

Muntah biruuuu :D

Addin said... BALAS

haha adakah ini jiwang :p

YOUsoF said... BALAS

Fuhhh syahdu bila si Adam membaca surat ni.. ;D

RinsyaRyc said... BALAS

banyaknye orang puji..p


eyda: mana hade!!!

Mya said... BALAS

wiwiiitttttttttt amboi =p

amna said... BALAS

baru nak feeling.. cinta sejati..
skli last tulih muntah ijo lak..

*ptong stim je

Juliet_iRa~" said... BALAS

ecececehh..;p

yela tu x kecil hati kalo gf emosi?huu

byk je kaum ada y kecil hati!huuu

aiEz said... BALAS

eka@hehe,baik pesanan itu untuk adam dan bukan sy yg bernama adam,hehe..;)

ruzz@hehe,jiwa2 jer...hoho,ruzz pn jiwang jugak eh?;)

zul@err,hehe zul...

najwa@haha,macam mana tu?

addin@sekali sekala addin..hehe..pitam aie buat entri ni,;p

yousof@hehe,yang bernama adam jer la bro..hehe

rin@err,=.-

haha,kena sakat dgn eyda..;)

mya@amboih,jiwangnya...hehe

amna@huhu amna,entri jiwa2 dr aie yg spontan..:)

ira@err,cuba memahami spt dlm entri tu..hehe..;)

YOUsoF said... BALAS

Heheh

aiEz said... BALAS

yousof@gelak ko ye,hehe...:)

Namee Roslan said... BALAS

dah kata dah..ayie mmg sweet punya org. ekekekkekek.hati lembut punya :D untung2...

aiEz said... BALAS

namee@err,habislah...namee gelakkan ayie,hoho...jiwa2 sekali sekala namee..;)

ABU said... BALAS

ok mari kita muntah ijo rami ramai..hahhaah

Ana Farhana said... BALAS

huuuu > <

Faaein Talip Roy said... BALAS

hahaha.. tergelak baca komen si eka memang bukan makcikku itu.. ;p

aiEz said... BALAS

abu@hoho,jenuh weyh...

ana@err..;)

faaein@tu la,adam buat kerja hawa blogwalking pulak,hehe..:)

BeloG MTT said... BALAS

Sweetnyaaa.. Hikhik :')

Janji Adam kepada Hawa zaman sekarang ni masih boleh pakai tak? Hehe :D

kajaharuna said... BALAS

adakah ini nama nya surat cinta??

MIMIE AIZA said... BALAS

janji dah melebih ni

aiEz said... BALAS

belog mtt@err,hee..;)
err kebanyakan yg ada skrg pndai berjanji tp jrg yg tepati...hoho

kaja@err,surat cinta yg terselit madah berbunga2...hehe

aiza@err,jiwang....

CTK said... BALAS

adam...i luv u..hahaha...hawa mmg terlebih emOsi :P

*ayat last tu awwww...cair nyah :D

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates