April 06, 2011

Bila Cinta...




Eh,macam tajuk lagu Lagenda Budak Setan jer?..Memang macam,tapi aku bukan nak ceritakan tentang lagu tema cerita tu pun.Tajuk jer sama,tapi jalan cerita aku nak kongsikan tak sama pun,hoho..


Bila kita sedang bercinta ni segalanya nampak indah dan terasa asyik sangat.Leka dengan indahnya cinta,hati dah ada yang sayang maka dah macam orang mabuk kepayang,hehe.Tak salah jika kita bercinta kerana itu satu fitrah semulajadi kita sebagai manusia ingin disayangi dan dicintai.Jangan cinta yang terlarang dahlah,eeuuww geli tu..hoho


Cerita ni tentang kita-kita.Tentang apa yang aku perhatikan dengan keadaan sekeliling walau tak semua yang buat macam tu.Cuma segelintir dari yang ada.Cinta tak kenal siapa pun,boleh terjadi pada kita semua.Tapi cinta biarlah lebih kepada berpada-pada.Berpesan kepada perempuan kalau bercinta,mahalkan diri tu.Jangan mudah terpedaya dengan kata cinta yang ada.Macam dalam entri aku sebelum ni pun ada ceritakan benda yang sama.


Kalau dalam masa tengah bercinta dosa hilang entah kemana.Lelaki kalau nak pegang tangan tu,cuba la marah-marahkan jugak dengan apa yang dah dibuat.Lelaki kalau dah bercouple ni,segala gatal dibadan keluar.Konon nak nampak romantik,pegang tangan sambil ungkap taat setia dalam bercinta,tu sebelum dapat apa yang diinginkan.Kalau dah dapat apa yang nak,ditinggalkan macam tu jer..

Bila bercinta ni,kita tak sedar sebab semuanya nampak indah.Kalau dah termakan dengan pujuk memujuk ni macam-macam boleh jadi.Dari mula pegang tangan,kemudian aksi yang lebih berani.Ingat dalam kita berdua-dua ada juga orang ketiga.Sayang dekat diri tu kalau benda yang tak elok berlaku,yang rugi nanti diri sendiri.Cinta boleh buat kita hilang waras untuk berfikir dengan sebaiknya.Nak menyesal pun dah tak guna.


Aku melihat pada keadaan sekeliling banyak yang jadi mangsa keadaan adalah perempuan,kerana cinta hilang segala.Malu keluarga yang ada kalau jadi benda tak elok.Setia seorang perempuan pada cintanya,tapi jangan terlebih-lebih.Tahu untuk menilai yang mana baik dan yang tidak.Jangan terlalu jadi hamba cinta sebab itu katanya nafsu.Kalau berfikir ikut katanya iman,tahu bezakan mana yang baik dan buruknya.

Aku bercerita sekadar untuk renungan,peringatan untuk diri aku jugak,sebagai manusia kita semua tak sempurna tapi tu bukan alasan untuk kita untuk terus leka dibuai kata cinta.Cinta sesama manusia,akan pudar ditelan masa.Cinta pada Yang Esa kekal abadi buat selamanya..

9 comments:

Gadiscoklathijau.. said... BALAS

sy nk komen....!,entry aiez ni best..bnyk pengajaran...smua sal cinta..pengalaman erk??

aiEz said... BALAS

Gadiscoklathijau-mekasih,^^..err ye kot..hehe..de stgh cter sndri n kwn2 rapat..^^

nurul antari said... BALAS

SYA sgt2 stuju:)

aiEz said... BALAS

nurul antari-^^,

skyreig said... BALAS

Aiez Professor of Love.... [^@^] wakaka XD
Nice Post Dude~

aiEz said... BALAS

skyreig-aloo fren,no lar..aiyok..~thx ah wei..^^

Cik TeN10 said... BALAS

perempuan2 sekalian.. sila jual mahal ye.. :)

aiEz said... BALAS

Cik TeN10-kalau kita jual mahal,xdela leka sgt..cinta berpada-pada..^^

IeRa said... BALAS

=)

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates