April 12, 2011

Chenta Dan Orang Ketiga..




Semestinya pasangan yang bercinta inginkan kebahagiaan dalam hubungan mereka dan berharap hubungan yang terbina diakhiri dengan ikatan perkahwinan.Tapi macam mana kalau sesuatu hubungan tu adanya orang ketiga?yang dulunya sama kawan rapat,sekarang jadi duri dalam sesuatu hubungan tu dan  melaga-lagakan diantara kedua belah pihak.

Asalnya,dia orang yang benar-benar kita harapkan dapat membantu kita apabila dalam kesusahan rupanya ada niat yang tersendiri.Tempat mengadu dan berkongsi masalah yang ada,tapi tak menjaga amanah yang kita berikan.Didepan kita kata lain tapi dibelakang kita cakap pusing-pusing.Dalam diam rupanya ada hati pada kekasih kawan sendiri.Konon katanya nak bantu selesaikan masalah antara kedua belah pihak,tapi ada agenda tersendiri.

Sukar jika sesebuah hubungan adanya orang ketiga,dengan sifatnya yang pandai bermuka-muka.Bukan semua orang yang boleh kita percaya macam tu jer,kena berhati-hati kalau nak meluahkan tentang apa yang kita rasa dan nak ceritakan.Manusia ni ada macam-macam perangai,susah untuk kita jangka tindak tanduknya.Segala apa yang kita cerita dan sampaikan padanya nanti digunakan untuk pecah belahkan hubungan yang sedia ada.


Berjaga-jaga kalau dalam memilih kawan dan nak dijadikan pengantara dalam sesuatu hubungan,dan kalau nak ceritakan apa-apa masalah pun kena tengok jugak.Kalau dah lama kenal dan tau hati budinya macam mana baru boleh kita nak kongsikan apa-apa cerita.Tapi jangan luah segala benda apa yang rasa,ada jugak benda yang tak semua kita dapat kongsi dengan orang lain walaupun percaya sangat padanya.Rambut manusia ni nampak sama hitam tapi hati lain-lain,sekadar cerita dari pengalaman..



9 comments:

CintaZulaikha said... BALAS

salam,

saya pnh terkena skali..humm~~rasa sangat kecewa dgn kawan rapat sendiri..

aiEz said... BALAS

CintaZulaikha-wasalam,yup fhm sgt sbb pernah rasa..

Nor Hidayah said... BALAS

hurm...suke entry ni..hate sgt org ketiga ni...

aiEz said... BALAS

Nor Hidayah-yup..orang ketiga yg merosakkan satu2 hbungan..mmg xelok..

IeRa said... BALAS

mostly before ni belum penah agy..
p, dpt rase perasaan tu..
aishh.. hrap kite smua dpt jumpa kawan yg betOl2
bergelar kawan..peace! ^^

nurulasya said... BALAS

hey ! like entry tuh !! act,pernah banyak kali jugakk terkena ..^^ xtenang if ade kawan cmtuh !but until now still kawan coz xtaw napa !! just yg menbengang knn if teringat balek mende yg berlaku

aiEz said... BALAS

IeRa-beruntung belum pernah merasa..hoho,yup,n sekarang bersyukur cz da jumpa kwn yg sma2 susah n sama2 snang..

nurulasya-thx,memang rasa xtenang klu de kwn cmtu..tau xpe.klu ikutkan mrh mmg mrh tp jns xsker nk pnjang2,maafkan jugak wlupn saket..

Cik TeN10 said... BALAS

penah alami.. tp malas la nk gaduh2.. kau nk sgt nah sila ambik.. buat ape nk rebut2 gaduh2 kn.. xproffesional la.. serabutkan kepala je.. so take it simple.. tinggalkan aje mereka yg tak tahu menghargai itu..

aiEz said... BALAS

Cik TeN10-hehe,bak kata oramh kumbang bukan seekor?hoho..

Yang Ada Di Apesal...

Free Blog Theme and Templates